Vier woorden

Het nieuwe jaar is weer aangebroken. Nieuwe kansen, valkuilen, hoogtepunten, dieptepunten, levenslessen om te leren… Ik word er altijd toch een beetje nostalgisch maar ook enthousiast van; ik kijk terug op het afgelopen jaar en maak plannen voor het volgende.

2013.
Het jaar dat ik moeder werd. Dat staat op eenzame hoogte bovenaan mijn lijstje van geweldige dingen die dit jaar zijn gebeurd. Onze zoon is nu alweer 8 weken oud. Ik geniet er verschrikkelijk veel van.
Het jaar dat ik naar Amerika en Canada ging, en daar onder andere 3 dagen deelnam aan WDS.
Het jaar dat ik mijn bedrijf uitbouwde, nieuwe plannen maakte, investeerde in mezelf.

Maar ook het jaar dat ik een paar dierbaren verloor.
Waarin ik niet zoveel heb bereikt als ik wilde, deels vanwege mijn zwangerschap, maar ook door stomme dingetjes en het uitstellen van nuttige bezigheden door bijvoorbeeld social media.
En het jaar dat ik veel tijd had om na te denken over de toekomst, in een heel ander perspectief en met een andere prioriteitenlijst dankzij mijn prachtige zoon.

2014.
En daar ben ik nu aanbeland. De toekomst. Dag 1 van 2014.
Ideeën heb ik genoeg, het uitwerken is weer een ander verhaal maar ook daar ben ik hard mee bezig. Ik deel mijn nieuwe plannen voorzichtig met anderen, en merk dat zij me helpen om het duidelijk te krijgen en richting te geven. Door een simpel gesprekje, een vraag, een mening… Mooi vind ik dat!

Dit jaar heb ik besloten me vast te houden aan een aantal woorden, in plaats van het concept ‘goede voornemens’. Dit idee is een mengelmoes van wat ik van Chris Brogan en Danielle Laporte heb gehoord en gelezen. Het geeft me hopelijk richting om te gaan waar ik wil gaan, en daarbij niet uit het oog te verliezen wat belangrijk is, om op die manier storingsfactoren meer uit te kunnen schakelen.

Mijn woorden voor 2014 zijn:Vier woorden
Vrouwelijk: als mamma, mijn belangrijkste taak boven alles, en als Maaike (vrouw van, ondernemer, zus, dochter, vriendin… Ik wil beter voor mezelf gaan zorgen, zowel innerlijk als uiterlijk).
Overvloed: ik wil leven in een mindset van overvloed. En daar bedoel ik niet alleen geld mee, maar vooral ook overvloed aan tijd, liefde, vertrouwen, vrijgevigheid en mooie momenten en dingen.
Inspiratie: ik wil anderen inspireren en ook zelf geïnspireerd worden. De mensen om me heen, zowel zakelijk als privé, helpen. Nieuwsgierig blijven. Een impact maken. Me vullen met nieuwe ideeën, gedachten, manieren om iets te doen. Nieuwe mensen leren kennen en oude vriendschappen verdiepen, omdat ik het meeste leer van de mensen om me heen.
Actie: niet uitstellen maar DOEN, uitgaan van JA in plaats van nee, minder bang zijn van afwijzing en falen, met enthousiasme ervoor gaan, minder afgeleid worden door oa social media. Zodat ik kan groeien!

Raimke Groothuizen heeft ook een blogpost geschreven over haar 4 woorden. Ik zou het super vinden om nog meer mensen mee te krijgen. Laat het me weten wat jouw woorden zijn! Dan kunnen we elkaar inspireren en helpen.

6 thoughts on “Vier woorden

  1. Door Raimke ben ik er vandaag eens speciaal voor gaan zitten. Mijn vier woorden heb ik!
    Plezier – Ontwikkeling – Rust – Richting

  2. Goed idee! Ik laat me graag inspireren door je, en ga nadenken over welke 4 woorden mijn leidraad gaan vormen in 2014. Je hoort!

Wat vind jij?

