2014 is just around the corner…

Afgelopen week las ik een blogpost van Chris Drucker waarin hij schreef over zijn planning/plannen voor 2014. Zelf ben ik ook al bezig met het nieuwe jaar, in het kader van ‘ Een slimme meid…’😉

Mijn agenda voor 2014 heb ik al aangeschaft -lekker analoog en 1.0- ; een roze Moleskine, waar nu alleen alle belangrijke feest- en verjaardagen in staan, en ook alvast 1 event waar ik in juli heen ga in Amerika (World Domination Summit).
Heerlijk zo’n lege agenda; allemaal pagina’s met meer dan genoeg plek om nieuwe mensen te ontmoeten, ervaringen op te doen, dingen te leren en mezelf te ontwikkelen!

Ik heb het nog niet helemaal helder wat ik allemaal op wil pakken en uit wil bouwen in het nieuwe jaar. Mijn ‘nog te bekijken-lijstje’ is vrij lang, net als mijn lijst met ambities en wensen. Het is – vind ik – altijd lastig om uit een lange lijst mogelijkheden een paar dingen te pikken (en dus de rest even te laten staan) die je gaat uitwerken. Sommige ideeën staan al meer dan een jaar op mijn lijst, anderen kwamen er de afgelopen weken en dagen bij.

Wat ik wel weet, is dat mijn prioriteiten wel zullen veranderen, aangezien ik vanaf zeer binnenkort rekening moet houden met een klein kindje – wat ik overigens meer dan graag zal doen (en al doe). Slimmer werken, beter mijn dagen indelen en meer tijd voor mijn gezin worden nog meer dan nu steekwoorden. Dat betekent niet dat ik alles maar een beetje op zijn beloop zal laten; juist nu heb ik meer ideeën en wensen voor de komende tijd. Een paar van deze dingen ben ik al aan het uitwerken, maar dat is nog geen gesneden koek. Met behulp van enkele vrienden, familieleden en mede-ondernemers heb ik al veel helderder wat ik nu wil, nu komt het erop aan om dit uit te werken tot een plan, dat zowel theoretisch als praktisch goed in elkaar zit.

Ik ben toch wel benieuwd hoe anderen dat doen; maak jij ook al plannen voor 2014, is je halve agenda al gevuld, zie je het wel als het nieuwe jaar is begonnen…? Laat het me weten in de comments!

3 thoughts on “2014 is just around the corner…

  1. Hey Maaike,

    Ik ben, net al jij, druk bezig met plannen maken voor het komende jaar. Mijn nieuwe kindje, zal een bedrijfswagen worden.😉 En belangrijk wordt het voor mij om een stuk stabiliteit te gaan vinden qua inkomsten en uitgaven.

    Ik hoop dat 2014 in het teken zal staan van stabiliteit en overzicht. Dat heb ik nu echt nodig zowel op gebied van financiën, timemanagement als opdrachten.

    Verder wil ik me nog meer gaan richten op presentaties geven, mijn hagedissenboek (of andere vorm) in de wereld zetten en er zit natuurlijk nog een vervolgworkshop stemacteren aan te komen.

    Ik heb er vertrouwen in dat alles goed gaat komen, voor jou en voor mij!

    Liefs!

  2. Hoi Maaike,

    In mijn agenda staan nog niet veel concrete data, in mijn hoofd en aantekenschriften staan wel heel veel plannen. De komende weken ga ik besluiten wat ik wanneer ga doen.
    En dat begint met de vraag of ik nog steeds mijn lifeplan aan het volgen ben. Besteed ik mijn tijd, geld en energie nog steeds aan wat ik belangrijk vind? En waar wil ik naartoe? Waar wil ik over een jaar, over vijf jaar staan? En welke stappen ga ik daarvoor zetten? Het einde van een jaar is toch altijd een mooi, natuurlijk moment om daar bij stil te staan.
    Is dit een hele strakke planning? Nee. Mijn lifeplan is meer een kompas. Het geeft aan waar ik naar toe wil. Onderweg komt er van alles op mijn pad wat ik nu nog niet kan voorzien en mijn lifeplan helpt mij om dan de keuzes te maken die bij mij passen.

  3. Leuk artikel!🙂

    Als ik het zo lees (en herinner) ben je een stuk structureler dan ik.
    Vroeger hield ik gewoon helemaal geen agenda bij, maar sinds ik ben gaan samenwonen heb ik me laten overhalen tot het opmaken van een (ditigaal) agenda om belangrijke dingen in vast te leggen, en dit doe ik nog steeds. Vooral handig om prive en zakelijke afspraken niet te laten overlappen in de avonduurtjes.

    Toch ben ik graag weer flexibel. Het gebeurt me (gelukkig) vaak zat dat ik pas op donderdag of vrijdag een besluit maak over wat ik in het weekend ga doen. Dus plannen voor 2014? Das nog zoooooo ver weg!
    Enige wat ik daarin heb vaststaan is me wintersport en de familiereunie in juli. De rest komt zoals het komt😉

Wat vind jij?

