Vuur, enthousiasme en humor – boekrecensie

Met zijn oranje kaft valt het boek ‘The Fire Starter Sessions’ van Danielle LaPorte je vrijwel meteen op. Ik heb Danielle (lees meer hierover in een andere blogpost) live FSShoren spreken op World Domination Summit in Portland (USA) afgelopen zomer, en ik was erg onder de indruk van haar enthousiasme, vuur en humor. Het boek is precies hetzelfde.

Het boek is onderverdeeld in 3 delen; Mojo, Moxie en Results (waarvan alleen het laatste woord goed te vertalen is naar het Nederlands).
Het doel van het boek, en wat ik er ook uit heb gehaald, is om je na te laten denken over wat succes nou eigenlijk betekent voor jou (in plaats van wat het voor ‘de wereld’ betekent) en hoe je in actie kunt komen om tot dat succes te komen. Achter elk hoofdstuk zit een Worksheet met vragen die uit het hoofdstuk naar voren kwamen, om je praktisch aan de slag te krijgen.

Op een leuke, erg open en eerlijke manier beschrijft Danielle hoe zij is gekomen waar ze nu is, door ook aan te geven waar het vreselijk verkeerd ging en je echt na te laten denken over ‘logische’ ideeën, hoe je omgaat met angsten en mislukkingen, waar je naar toe wilt door middel van bijvoorbeeld visualiseren en, ook belangrijk, hoe je geld kunt verdienen met wat je passies zijn en hoe je daar anderen mee kunt helpen.

Er staan veel quotes en ‘burning answers’ in elk hoofdstuk, waardoor je nog extra aan het denken wordt gezet. In 16 sessies zorgt Danielle ervoor dat ze je enthousiast krijgt, dat je beter door hebt wat je nou echt wilt en ook dat je praktisch kijkt naar hoe je dit in kunt vullen. Een echt doe-boek dus, maar ook inspirerend. Ja, het is wel wat Amerikaans, maar ik vind dat alleen maar positief, omdat ze mij uit mijn comfort-zone haalde en aan het denken zette, en dat doet lang niet elk boek. Vijf sterren, dus!

Korte video met de belangrijkste punten uit het boek:

3 thoughts on “Vuur, enthousiasme en humor – boekrecensie

1. Pingback: Alle video’s van World Domination Summit | Maaike Ontdekt