De tip van de (maan)dag: een grote schoonmaak

Elke maandag publiceer ik een tip van de (maan)dag. Vandaag: het is weer tijd voor een grote schoonmaak!

Aan het begin van de lente, nu het weer langzaam maar zeker de goede kant op gaat, krijg ik imagenet als veel mensen met mij zin om een grote bezem door mijn huis heen te halen. Heel grondig gaat dat niet hoor, maar wel ruim ik veel meer op, maak ik meer schoon en probeer ik ervoor te zorgen dat de paar klusjes die al maanden liggen, gedaan worden (door manlief).

Maar ook figuurlijk heb ik rond deze tijd altijd zin om op te ruimen. Ik kijk wat kritischer naar mijn social media accounts, en haal die mensen uit de lijstjes die er eigenlijk niet in horen maar er wel ruimte innemen, ruimte die ik graag vrij maak voor anderen.

Ook mijn inbox krijgt een sopje; Inbox Zero lukt me al regelmatig, maar nu schoon ik ook andere mappen op, vooral de ‘nog te lezen’-map, en die mailtjes die ik heb bewaard voor klussen die al een jaar zijn afgelopen doe ik ook weg.

Wat een opgeruimd gevoel! Nu nog een paar wasjes en wat (denkbeeldige) bloemen, en ik kan er weer even tegenaan.

One thought on “De tip van de (maan)dag: een grote schoonmaak

  1. Heel goed zo’n schoonmaak. Voor mij alleen de klusjes aan het huis toch???😉

    Maar even serieus, die schoonmaak geldt inderdaad niet alleen voor het huis maar ook voor je werk. Ik ken er genoeg met een overvolle inbox met ook nog eens teveel ongelezen mail. Onbegrijpelijk dat je zo kan werken. Zorg voor een opgeruimd bureau en mailbox, dat zorgt ook voor een opgeruimd hoofd. Wie wil dat nou niet?

Wat vind jij?

