De tip van de (maan)dag: Top Documentary Films

Elke maandag publiceer ik een tip van de (maan)dag. Vandaag: een website met alleen maar documentaires.

Via een tip van iemand op Twitter (ik weet niet meer wie…) kwam ik op de TDFwebsite van Top Documentary Films terecht. Sindsdien kijk ik met enige regelmaat een documentaire via die website. Er staat echt honderden documentaires op, over allerlei onderwerpen, van natuur via geschiedenis en technologie naar science en religie. Maar ook documentaires over seksualiteit, mysterie en politiek. Van alles dus.

Het kleine nadeel is dat niet alle documentaires gewoon te bekijken zijn, soms is er alleen een preview te zien. Maar dat is bij een kleine minderheid, dus de meeste zijn gewoon te bekijken. Van een half uur tot anderhalf uur kijkplezier.

Er is een lijst met alles op onderwerp, een lijst met meest bekeken docu’s en uiteraard een shop. Zeker het bekijken waard, deze website!

One thought on “De tip van de (maan)dag: Top Documentary Films

  1. wat leuk! ik vind dat Holland Doc (op nederland 1,2 of 3.. weet t even niet) en NCRV Dokument ook mooie documantaires hebben.. ‘De regels van Matthijs’ was een poosje geleden erop; documantaire over een autistische man. Erg bijzonder, of je nu uit de zorgsector (zoals ik) komt, of niet..

Wat vind jij?

