TV-vasten deel 2

Precies twee weken geleden schreef ik in een blog dat ik tussen Aswoensdag (dit jaar 13 februari) en Pasen geen tv kijk, net als de voorgaande twee jaar. Ik dacht ik geef jullie even een update hierover! Aangezien de eerste blog hierover in ruim anderhalf jaar het meest bekeken is, leeft het blijkbaar wel, dat vasten…
Om een beroemde hamburgerketen te quoten: I’m loving it! In twee weken heb ik de tv in totaal 2 keer aan gehad; eenmaal voor Wie Is De Mol (een uitzondering die we maken) en eenmaal om een filmpje te kijken (maar dat is dus eigenlijk geen tv, want we keken de film op dvd). De rest van de avonden zonder tv lezen we veel, gaan we wat drinken of naar vrienden toe, lopen we een rondje, of gaan we eens wat eerder naar bed.

Het aparte was dit jaar dat ik er niet eens echt aan hoefde te wennen. Vorig jaar deed ik bijvoorbeeld een keer zonder er over na te denken de tv aan, om hem vervolgens meteen weer uit te zetten toen ik doorhad wat voor een gewoonte het eigenlijk was. Dit jaar heb ik er niet eens over na gedacht om in de buurt van dat ding te komen. Ik mis het ook helemaal niet, hoewel… De natuurserie ‘Afrika’ ga ik denk ik achteraf nog wel op dvd bekijken.

Ik merk dat ik bewuster met mijn tijd om ga, en vooral dat ik veel meer ideëen heb voor dingen die in mijn hoofd rondspoken. Omdat ik niet naar een scherm zit te staren maar een boek lees, of een interessant artikel, worden mijn hersenen meer getraind lijkt het wel, en daardoor heb ik al een aantal oplossingen bedacht van problemen waar ik al even mee zat. Ik weet gewoon zeker dat ik dat anders niet zo snel had gedaan.

Een ander voordeel is de extra tijd die manlief en ik voor elkaar hebben, en voor vrienden en familie. In plaats van op de bank te hangen zijn we nu actiever, en we gaan vaker onverwachts bij iemand langs. Ik vind dat echt een rijkdom; die avondjes met mensen die je graag mag, goede gsprekken, samen lol maken… Nogmaals: I’m loving it.

De komende weken kom ik ook wel door😉

4 thoughts on “TV-vasten deel 2

  1. Pingback: Tv-vasten: de conclusie | Maaike Ontdekt

  2. Pingback: Pasen | Maaike Ontdekt

  3. je bent van harte welkom bij mij thuis zussie! Als je de avonden toch niets te doen hebt;)
    Ik hoef niet perse een tv-vastentijd.. maar een e-mail-vastentijd zou heerlijk zijn.. maar helaas kan dat weer niet ivm werk/belangrijke zaken die je niet mag laten liggen😦
    Succes met vasten, echt onwijs goed van je!!

  4. Dus vanavond gaat ie weer eventjes aan?🙂 “Wie is de mol” bereikt zijn hoogtepunt! Ik kijk er ook graag naar met Ben.

    Goed van je dat je dit doet! Ik geloof het beslist dat het je creatieve denkproces positief beïnvloed!

    Groetjes, Yvonne

Wat vind jij?

