De tip van de (maan)dag: Podcasting A-Z

Elke maandag publiceer ik een tip van de (maan)dag. Vandaag: Podcasting A-Z.

Zoals je misschien hebt gelezen in januari en begin februari heb ik een e-course overatoz podcasten gevolgd. Sinds oktober vorig jaar volg ik veel podcasts, en ben ik me gaan verdiepen in podcasten. Toen ik in aanraking kwam met Cliff Ravenscraft, aka de Podcast Answer Man, in Amerika dé go to man op het gebied van podcasten, had ik snel door dat de cursus die hij aanbood erg interessant was.

Op zijn website heb ik eerst zijn gratis aanbod bekeken (waar je al erg veel van leert!). Daarnaast komt er elke donderdag een nieuwe podcast van Podcast Answer Man online, met nog veel meer informatie. Toch wilde ik snel meer leren. Daarom heb ik de stap naar de e-course gemaakt. Ideaal, want op die manier kon ik alles volgen zonder naar Amerika te gaan, op een tijd en plaats die ik handig vond.

De Podcasting A-Z cursus was uiteraard in het Engels, maar dat was voor mij prima te doen, en met ongeveer 20 andere mensen. Vier weken lang kregen we informatie, en elke vrijdagavond (mijn tijd) was er een live webinar waar Cliff op onze vragen inging. Daarnaast konden we hem los daarvan al onze vragen stellen in een forum, waar ik erg veel gebruik van heb gemaakt.

Aan het eind van die vier weken kan ik zeggen dat ik nu veel kennis heb over podcasten, heb ik zelf wat opgenomen met mijn nieuwe handheld recorder en heb ik veel nieuwe mensen leren kennen.

Als jij enthousiast bent geworden over deze cursus, laat het me dan weten; ik heb een kortingscode die je kunt gebruiken! De nieuwe cursus gaat op 4 maart van start, en hierna gaat de prijs omhoog.
Mocht je het niet zien zitten om deze cursus te volgen maar wil je wel meer weten over podcasten, dan ben je bij mij ook aan het juiste adres; ik help je graag op weg!

3 thoughts on “De tip van de (maan)dag: Podcasting A-Z

  1. Ben benieuwd naar je eerste podcast! Kan me er geen voorstelling van maken, maar het klinkt heel cool! Zo leuk dat je nieuwe dingen blijft zoeken!

  2. Ik weet erg weinig van podcasts. Ik ben benieuwd of het mij zou kunnen helpen op mijn site/blog.

    Ik vraag me af hoeveel tijd en handelingen je kwijt bent om een podcast te maken?

    • Hoeveel tijd (en moeite) je kwijt bent, ligt aan wat je wilt; een uur kost minder dan een kwartier, en hoe je het doet scheelt ook. De tips van de Podcast Answer Man zullen heel interessant voor je zijn denk ik…

Wat vind jij?

