Ik ben genomineerd!

En toen kwam de dag dat ik voor het eerst genomineerd werd voor een award🙂

Ik kreeg afgelopen week de volgende tweet binnen:

Liebster tweet 1Toen ik ging kijken op Femke’s blog zag ik mijn naam inderdaad in het rijtje staan. Leuk! Even een korte uitleg over de Liebster Award (wat ik tenminste heb begrepen, want zo duidelijk was het allemaal niet): de Liebster is een award special bedacht om bloggers met minder dan 200 volgers, de minder bekende blogs, in het zonnetje te zetten.

En ik accepteer de nominatie graag *buigt voor het klappende online publiek*!

Het gaat zo te werk:

  • Geef 11 feiten over jezelf
  • Beantwoord de 11 vragen van degene die je nomineerde
  • Nomineer zelf 9 bloggers met 200 volgers of minder voor de Liebster Award
  • Stel deze 9 bloggers 11 vragen en breng hen op de hoogte van hun nominatie

Dat gaat me lukken. Hier eerst 11 feiten over mezelf:
1. Mijn lievelingseten is zuurkool. Winter, zomer… ik vind het heerlijk!
2. Ik dacht vroeger, en af en toe nu nog, dat er in een zwembad een haai zou zwemmen die me op zou eten.
3. (Deze geloven veel, ook dierbare, mensen niet) Ik zit graag in een hoekje te observeren, of lekker te lezen. Oftewel: ik ben helemaal niet zo aanwezig altijd.
4. Zet mij bij water (de zee, een meer, een slootje) en ik word rustig.
5. Mensen noemden mij vroeger Blauwtje, omdat ik altijd onder de blauwe plekken zat; ik klom erg graag in hoge bomen en flikkerde overal vanaf en tegenaan.
6. Ik ben nogal zorgzaam. Als oudste in ons gezin heb ik dat denk ik ongemerkt op me genomen; ik vraag mijn zusjes en broertje bijvoorbeeld altijd of ze even whatsappen of smsen als ze bij mij vandaan naar huis gaan. Vergeten ze trouwens regelmatig. JA JE WEET DAT IK HET TEGEN JOU HEB MANON.
7. Ik praat hardop tegen ons katje. En dat vindt zij gezellig. Dus ik stop er niet mee.
8. Ik ben gek op verhalen van vroeger, van mijn opa en oma, of mijn ouders, of van oudtantes en -ooms. Heerlijk die nostalgie!
9. Als ik aan het bellen ben, loop ik vaak rondjes in de kamer, als het moet 20 minuten lang. Kan ik me beter concentreren denk ik. Manlief wordt daar soms gek van.
10. Ik check de statistieken van deze blog bijna elke dag. Soms meerdere malen per dag. En vind het heel erg leuk als mensen een comment achterlaten.
11. Mijn doel? Een gloednieuwe Ferrari én een Lambo voor de deur.

De 11 vragen van Femke aan mij:
1. Hoe vaak blog je?
Ik blog sinds een paar weken drie keer per week, daarvoor twee keer.
2. Wat is de gekste plaats die je ooit hebt bezocht?
Dubai komt meteen bij me op. Dat was eind december 2010, tijdens een tussenstop naar Australië. Wat een surrealistische wereld daar zeg. The sky is the limit. Hoogste toren ter wereld (de Burj Kalifa, waar we op zijn geweest uiteraard), grootste overdekte winkelcentrum (check), 7-sterren hotel (nee, daar sliepen we helaas niet) en ik geloof dat ze een half miljoen liter water per dag gebruiken alleen al om de planten water te geven…
3. Stel: het regent buiten en er is geen moer op tv. Wat doe je?
Ik lees heel graag, of ik ga schoonmaken. Goede besteding van mijn tijd dus🙂
4. Je huis staat in de fik en je kunt maar vijf dingen meenemen. Wat?
Ons katje, Sammie. Die als eerste. Manlief redt zichzelf wel. Daarna mijn externe harde schijf met alle foto’s. Mijn jurken (dat telt als één). Mijn tassen. O en mijn agenda (= goud waard voor mij). Mijn mobiel heb ik altijd op zak, dus die telt niet mee.
5. Dorp of stad en waarom?
Dorp. Ik ben opgegroeid in een gehucht, en ben toch altijd een beetje op mijn hoede in de stad. Hoewel ik met veel plezier in Brussel heb gewoond, vind ik het platteland toch wat fijner. Nijkerk is een groot dorp🙂
6. Ben je in staat een makkelijke sudoku met succes in te vullen?
Jep. Met gemak!
7. Welk tv-programma keek je het liefst toen je klein was?
Wij hadden toen alleen Nederland 1, 2 en 3. Dus ik denk Sesamstraat, of de Fabeltjeskrant.
8. Wat vind je van de muziek van Andre Hazes?
Die is niet voor mij weggelegd. En dan zeg ik het nog netjes, want ik vind het vre-se-lijk.
9. Met welke celebrity zou je wel willen ruilen en waarom?
Met Angelina Jolie. Want? Brad Pitt. Duh!
10. Met welke celebrity zou je niet willen ruilen en waarom?
Een heleboel. Kan even geen namen verzinnen. Driekwart uit Hollywood, en een heel deel van de ‘Bekende’ Nederlanders.
11. Wat is je laatste Facebook of Twitter bericht?
Laatste tweet (nu ik dit schrijf):
Dansje tweetDe 9 bloggers die ik nomineer, zijn (hoewel ik niet 100% zeker weet of zij minder dan 200 volgers hebben eerlijk gezegd) (Dit is overigens best lastig, want ik volg voornamelijk engelstalige blogs of grotere NLse blogs):
1. Yvonne Alefs van Van Wens naar Website
2. Rosanne Raubun van Stijlvol Creatie
3. Simone Cober van Moonalisa
4. Harold Meerveld van Meerveld Hondenfoto’s (en Hij blogt)
5. Katarzyna van Escape Brussels
6. Matthias Sander van Visual Trends
7. Raimke Groothuizen van RAIMKE Animatiefilm & Animatieworkshops
8. Fabian Boot van Fabian Boot Fotografie
9. Nicoline van Dijk van Estilo Advies in Stijl

En die mogen de volgende vragen beantwoorden:
1. Waarom begon je met bloggen?
2. En… wat vind je ervan?
3. Als je in een ander land moest gaan wonen, welke zou dat dan zijn en waarom?
4. Wie was je eerste vriendje/vriendinnetje?
5. Wat heb je afgelopen week ontdekt?
6. Wie ben jij bang om te verliezen?
7. Wat koop je van 1 miljoen?
8. Hoeveel vakantiedagen had jij afgelopen jaar (die je opmaakte)?
9. Wie zou je wel willen interviewen (levend of dood)?
10. Waar ben jij het meest trots op?
11. Wat wil jij doorgeven aan je kinderen?

WOW. Dat was een heel verhaal. Nu jullie! (Laat dan ook even een reactie hieronder achter, zou ik leuk vinden.)

6 thoughts on “Ik ben genomineerd!

  1. coool! Van harte gefeliciteerd met je nominatie! Je wordt zometeen zelf een celebrity, dan hoef je helemaal niet meer te ruilen met Angelina (dan maak je pieter gewoon net zo als Brad;)).

    Over het stil observeren geloof ik inderdaad nog niet echt! Haha. Misschien vind je het fijn, maar doe je het nooit met mensen om je heen. Dus een nieuwe uitdaging;)

    Rondjes lopen met de telefoon heb ik ook! Leuk om 11 dingen te weten te komen, van dat Blauwtje wist ik niet! En dat terwijl ik al eeuwen (naar mijn gevoel) je zusje ben.

    Dat de beste mogen winnen!

  2. Gefeliciteerd Maaike , met je nominatie : ) Leuk om je antwoorden te lezen. Ik praat ook altijd hardop tegen al mijn dieren hoor, helemaal niet gek.

Wat vind jij?

