Maaike vs Nicoline – leuke winkelsteden

Maaike vs Nicoline
In deze serie schrijven Nicoline van Dijk en ik elkaar. We hebben elkaar leren kennen via social media (en zijn geen familie van elkaar ondanks dezelfde achternaam). Nicoline is imagostyliste. Wat ons verbindt zijn onze gemeenschappelijke interesses rondom mode en beauty. We willen onze ervaringen hierover graag met de buitenwereld delen en mannen en vrouwen op de hoogte brengen van nieuwe ontwikkelingen.

Vandaag hebben we het over in welke winkelsteden je geweldig kunt shoppen.

Beste Maaike,

Wat leuk dat we elkaar op deze manier gaan spreken! Ik ben benieuwd of jij al zin hebt in je lentekleding. Ik wel hoor; die winterkleding ben ik helemaal zat! Op dit moment ben ik trouwens bezig met nieuwe plannen voor een shoparrangement. De bestemming houd ik nog even geheim want het concept is nog niet af. Zodra ik meer kan zeggen, breng ik je graag op de hoogte!

Ben je trouwens al weleens in de 9 straatjes van Amsterdam geweest? Ik moet er nodig heen om de nieuwe collectie te gaan bekijken. Dan ga ik naar mijn favoriete winkeltjes daar: Fancy Flairs in de Berenstraat, Moscow en Vanilia in de Runstraat en Exota in de Hartenstraat. En natuurlijk koffie met huisgemaakt appelgebak bij Café Nielsen in de Berenstraat. Ik krijg er nu al zin in! Op de website www.de9straatjes.nl kun je alle winkeltjes bekijken. Wat zo leuk is aan de 9 straatjes is dat er allemaal monumentale panden zijn uit de 17e eeuw. Iedere winkel is weer anders en je vindt er geen grote modehuizen maar veel boetiekjes met hun eigen hippe en originele merken. Voor iedere vrouw is er kleding te vinden en je komt thuis met iets wat niet iedereen draagt. Er is voor ieder budget leuke kleding te krijgen. Mijn shoparrangement “de 9 straatjes” is nog steeds erg in trek en zelf ben ik ook nog steeds enthousiast als ik er met klanten ben.

Waar ga jij trouwens graag shoppen? In Nijkerk of in Amersfoort misschien? Ik ben benieuwd welke winkels bij jou favoriet zijn. Dan kan ik mijn klanten weer nieuwe adressen doorgeven.

Veel succes met alles en tot de volgende keer!
Groeten, Nicoline
Maaike vs Nicoline
Hi Nicoline,

Ik vond het idee meteen leuk toen jij het via een DM op Twitter aan me vroeg. Bloggen en mode, prima combinatie wat mij betreft! Ik winkel niet ontzettend vaak, maar als ik tijd en zin heb ga ik graag met mijn moeder naar Arnhem of Utrecht, of ik blijf in Nijkerk en loop daar de stad even door.
In Nijkerk zijn een aantal leuke winkels te vinden, zo loop ik graag ‘Charme & Chique’ even binnen, die verkopen onder andere de blouses van Cavallaro die ik erg mooi vind.

In Amsterdam en Den Haag (en in Arnhem in de Bijenkorf)  is mijn absolute favoriet ‘Karen Millen’. Ik heb inmiddels een aantal jurkjes en rokjes van dit merk, en loop zonder uitzondering altijd binnen als ik deze winkel tegen kom. Helaas wat aan de dure kant, maar in de uitverkoop (en die is tegenwoordig bijna het hele jaar door) hangen er ook nog mooie dingen. De accessoires zijn ook prachtig, pas heb ik een mooie roze clutch gekocht (voor de helft van de prijs J).

Ik ben een keer in de 9 Straatjes geweest, een deel daarvan. Moet ik zeker nog eens heen, want op het eerste gezicht zaten er leuke winkels. Ik ben meer van de boetiekjes dan de grote warenhuizen; op die manier koop je inderdaad iets dat niet iedereen al heeft en het hoeft helemaal niet veel duurder te zijn als je weet waar je moet kijken. Nog tips daarvoor?

Mijn grote ‘zonde’ zijn schoenen en tassen. Mijn favoriete merk voor tassen is Guess (ik word ook hebberig van de jurken van dit merk). In mei van vorig jaar was ik in Milaan, waar er een warenhuis is met één verdieping met alleen maar tassen en een andere met schoenen. Pure torture!  Maar ik heb toen alleen een tas van Guess gekocht, verder niks, dus ik kan me prima inhouden…
Nu ik het daar toch over heb; waarom organiseer je geen shoparrangement naar Milaan of Londen bijvoorbeeld? In Brussel (waar ik heb gewoond) kun je ook leuk shoppen.

Ik ben helemaal klaar met de winter, en hoop dat ik snel weer met blote benen in mooie hakken naar buiten mag!

Groetjes, Maaike

3 thoughts on “Maaike vs Nicoline – leuke winkelsteden

  1. de 9 straatjes is idd super leuk! Veel tweedehands kleding ook, echt heerlijk!
    ik houd er ook van om kleding te krijgen van anderen (zussen, nichtjes, vriendinnen.. en van mijn moeder schoenen en tassen:)), het is gratis en het voelt als nieuw! Kledingruil-party’s kan je ook organiseren; kleding meenemen die je niet meer draagt en dat ruilen met kleding van vriendinnen/familie die zij niet meer dragen. Hoe leuk is dat! En nog goed voor het milieu ook.

    • Hoi Manon,
      Leuk om te horen dat je de 9 straatjes al kent;er is inderdaad veel vintage-kleding te vinden.
      Een kledingruil is een ideale manier om goedkoop aan andere kleding te komen en nog goed voor het milieu ook! In de grote steden is het al helemaal hot maar ik merk dat het in mijn omgeving nog even wennen is voor de dames. Op 22 en 23 maart organiseer ik zelf een kledingruil in Veenendaal en de eerste aanmeldingen zijn al binnen. Lekker al bezig zijn met de voorjaarsmode én je kast ruimt lekker op! Hoe dat bij mij in z’n werk gaat? Ik verwijs je graag naar mijn website http://www.estilo-adviesinstijl.nl.
      Fijne dag verder!
      Groeten,Nicoline

Wat vind jij?

