De tip van de (maan)dag: stuur eens een kaartje!

Elke maandag publiceer ik een tip van de (maan)dag. Vandaag: stuur eens een kaartje!

Er zijn weinig dingen waar ik blijer van word als ik thuis kom en de post door kijk, danKaartje schouw een kaartje van iemand krijgen. Onverwachts, voor mijn verjaardag (binnenkort.. ;-)) of een andere gelegenheid; ik vind het ontzettend leuk om post te krijgen. En ik weet dat veel mensen dat net zo leuk vinden.

Zelf schrijf ik af en toe een leuk kaartje aan iemand die ziek is, net getrouwd is of een kindje heeft gekregen (waar ik dan later op bezoek ga). Ik stuur vaker een mailtje als iemand jarig is, of ik feliciteer diegene via Facebook of Twitter, maar mijn voornemen is om ook in dat geval vaker een briefje op de bus te doen. De enige voorwaarde is dan dat ik er een paar dagen van tevoren aan denk, omdat een kaart er nu eenmaal minstens een dag over doet om bij iemand in de brievenbus te vallen.

De kaartjes die ik ontvang, krijgen altijd een mooi plekje op de schouw, waar ze vervolgens een tijd staan om daarna vaak te verhuizen naar ons kaartenrek (dat is trouwens al een tip op zich, op marktplaats of in online winkels kun je er veel vinden!). Soms kom ik een kaartje tegen die ik al jaren geleden kreeg, altijd leuk om herinneringen boven te halen aan die persoon.

Mijn tip van vandaag is dan ook: schrijf eens een kaartje naar iemand die je graag mag, die het kan gebruiken of waar je gewoon even aan wilt laten weten dat je aan hem/haar denkt. Ik weet zeker dat diegene het geweldig vindt! Kleine moeite, groot gebaar.

4 thoughts on “De tip van de (maan)dag: stuur eens een kaartje!

  1. Kaartjes sturen en ontvangen… Altijd leuk! Véél leuker dan via email trouwens, of Facebook (hoewel ik dat ook niet heb, dus kan daar nog niet heel erg over meepraten) enzo. Dus ja, doe mij maar ouderwetse brieven en kaarten 🙂
    Liefs Ilona

  2. Ik stuur eigenlijk regelmatig naar mensen kaartjes, bijna altijd zonder reden. Ik kan het nooit laten om de hele kaart vol te schrijven, en ik vind het ook leuk om zelf kaartjes te maken (tip:)), dan kan je je kaartje ook nog eens van de buitenkant persoonlijk maken!

    Maar binnenkort ontvang ik dus een kaartje op de mat, zus?:)

  3. Hey Maaike,
    Helemaal mee eens, kaartjes krijgen en sturen is zó leuk! Voor mij was dit al een aantal jaar mijn goede voornemen: proberen iedereen een kaartje te sturen voor zijn/haar verjaardag en zo af en toe natuurlijk ook voor andere dingen. De leukste zijn denk ik ook degene die je niet verwacht :-). Twee tips van mij: Greetz.nl (mocht je er ’s avonds achter komen dat er morgen iemand jarig is, ligt het kaartje toch morgen in de brievenbus) en Postcrossing (mocht je niet genoeg hebben aan alleen kaartjes sturen en ontvangen van bekenden ;-)).
    Groetjes,
    Bianne

Wat vind jij?

