Vanaf nu ben ik 100% ondernemer!

Blogpost nr. 150. Time flies when you’re having fun!

Gisteren was mijn laatste werkdag bij Kadera, waar ik de logo_def_v1-png.pnglaatste anderhalf jaar parttime werkte als communicatiemedewerker. Eind november besloot ik om volledig voor comma-M te gaan. Mijn bedrijf liep (loopt) goed, ik liep tegen dingen aan bij mijn parttime baan, ik kon mijn energie niet meer goed verdelen. Dan is het rekensommetje makkelijk: 1+1=3. Gisteren was het dan zover; het afscheid.

Het was wel vreemd; toen ik op de trein stond te wachten gisterenmiddag besefte ik het pas goed: vanaf vandaag ben ik 100% ondernemer. Niks ‘Ik heb mijn eigen bedrijf en ik werk ook nog parttime’, maar ‘Ik ben ondernemer’. Zonder toevoeging. En dat voelt geweldig!

Komende week en de week erna geef ik meteen twee workshops, en verder ben ik druk met een cursus, een paar lopende klussen en het zoeken en vinden van nieuwe klanten. Ik heb er heel veel vertrouwen in, en ik ben blij dat ook mijn man hier helemaal achter staat, zonder hem zou ik dit nooit kunnen en had ik deze beslissing niet zo snel gemaakt.

Gisteren heb ik afscheid genomen van mijn collega’s, maar ik weet ook: afscheid nemen bestaat niet echt. We komen elkaar vast nog wel eens tegen. Maar ik heb alles afgesloten, overgedragen en doorgegeven, en het voelt goed. Ik heb er zin in!

6 thoughts on “Vanaf nu ben ik 100% ondernemer!

  1. Hoi Maaike, wat goed. Gefeliciteerd. Heerlijk om je nu helemaal op je eigen bedrijf te kunnen focussen. Succes ermee!

  2. Gefeliciteerd meid, en welkom bij de ondernemersclub ;-)! Je hebt natuurlijk de afgelopen tijd al een aanloop genomen en begint niet compleet ‘from scratch’, maar toch lijkt het me een spannende dag, of niet? Ik wens je in ieder geval heel erg veel plezier en succes!

Wat vind jij?

