De tip van de (maan)dag: Freedom Writers

Elke maandag publiceer ik een tip van de (maan)dag. Vandaag: de film Freedom Writers.

Deze film, die ik pas heb bekeken, is gebaseerd op een waargebeurd verhaal, dat als boek is uitgegeven en waar zelfs een stichting uit is ontstaan.

Het verhaal draait om een lerares die op een school gaat werken waar eigenlijk alle kinderen uit haar klas (14/15 jarigen) te maken hebben met geweld, op straat leven en/of lid van een bende zijn. Er is veel haat tegenover mensen met een andere huidskleur, en de school doet erg weinig om dit te veranderen, ze zijn eigenlijk ‘opgegeven’. Dan komt ze met het idee om iedereen in een schriftje te laten schrijven, een soort dagboek/levensgeschiedenis. En daar komen hele bijzondere verhalen uit voort.

Het greep me aan; er zitten zoveel vooroordelen, haat en gebrek aan kennis in, maar ook moed, geschiedenis en hoop. Een aanrader dus. Ook als je van een beetje geweld houdt🙂

2 thoughts on “De tip van de (maan)dag: Freedom Writers

  1. hihi, volgens mij was dit mijn tip om die op je blog te plaatsen, of niet?;)

    Hele mooie, ontroerende en grappige film. Kijken!

Wat vind jij?

