Hoe een tweet kan leiden tot een opgeruimd hoofd

Begin december stuurde ik een tweet met de vraag of iemand zijn/haar diensten als opruimcoach wilde ruilen met mijn kennis over social media en bloggen (ik heb zo’n ruil al eerder gedaan met personal shopper Nicoline van Dijk). PA/duizendpoot/helpende hand Hetty Damen, die net als ik lid is van vrouwennetwerk Sales Is Sexy, reageerde dat zij dat wel zag zitten en we maakten een afspraak voor begin 2013, om preciezer te zijn: afgelopen maandag.

Na een lekker bakkie thee (om moed te verzamelen?) gingen we naar mijn kantoor, waar Hetty me flink aan het werk zette. Ik had er uiteraard wel voor gezorgd dat manlief zijn troep op had geruimd, dus bleven alleen mijn spullen over. Twee dozen vol en nog wat papieren op mijn bureau.

Hetty gooide alles op een hoop, en daarna moest ik over elk ding dat ik uit de stapel pakte, meteen beslissen wat ik ermee wilde doen. Zo ontstonden stapeltjes: een -flinke- stapel voor in de papiermand, een inspiratie-stapel, een deel dat naar een andere kamer in huis moest, een weggeef-stapel…
Zo gingen we alles door, en uiteindelijk bleven alleen die stapels over die ik meteen op kon ruimen. Mission (deel 1) completed!

Na de pauze, waarin Hetty me naar de winkel stuurde om een paar dingen te kopen die we nodig zouden hebben, gingen we verder met mijn administratie. Hoewel ik vond dat ik dat redelijk ordelijk had opgeborgen, had Hetty heel goede ideeën die we meteen uitvoerden. Met als resultaat twee mappen (een zakelijk, een privé), opgedeeld achter verschillende tabbladen en veel minder vol, want alles wat ouder was dan 1 jaar ging in een losse binder. En dat was deel 2: klaar!

Toen Hetty naar huis ging, merkte ik meteen dat niet alleen mijn huis, maar ook mijn hoofd veel opgeruimder aanvoelde. Wat een heerlijk gevoel! Ik ben niet heel chaotisch, maar het kan altijd beter, en hoe fijn is het dan om daar een beetje hulp bij te krijgen!

Zij heeft trouwens van mij een aantal tips gekregen om haar accounts op social media wat aan te vullen, en ik ben benieuwd wanneer haar eerste blogs van de band rollen!

3 thoughts on “Hoe een tweet kan leiden tot een opgeruimd hoofd

  1. Pingback: Een dag uit het leven van een minimalist | Maaike Ontdekt

  2. Vind het echt super grappig om te horen dat er een opruimcoache bestaat! Wat heerlijk om weer een opgeruimd huis te hebben, en een opgeruimd hoofd lijkt me ook fijn. Good work ladies!

  3. Super verwoord Maaike! Ik heb je graag geholpen. Heb er heel veel lol in om mensen te helpen en andere inzichten te geven, over het opruimen c.q. archiveren van (administratieve) zaken. Het leuke achteraf is, dat de klant blij is. Ik ben dat dan ook! Zo werkt het nu eenmaal…. En wat dat bloggen betreft; ik kom eraan! Mijn eerste blog gaat eerst onder jouw ogen door… 😉

Wat vind jij?

