… wat er nu zo bijzonder is aan 12-12-12

12-12-12. Vandaag is het een bijzondere datum op de kalender. En dat zullen we weten ook; het is een populaire trouwdag, een aantal bedrijven lanceren een nieuwe dienst, en er zijn allerlei acties vandaag. Degene waar ik het meeste over hoorde, had te maken met iemand iets geven vandaag om 12:12u. Ik geef jullie deze blog🙂

Grappig trouwens, aangezien ik aardig wat familie en vrienden in het buitenland heb wonen, heb ik al een aantal berichtjes à la: ’12-12-12: we survived it!’ langs zien komen. En dan moet de helft van de wereld nog komen. Dat zal ook wel goed gaan denk ik…

Ik weet nog dat we oversprongen van 1999 naar 2000. Allerlei problemen zouden voorvallen, computersystemen zouden crashen, alles zou mis gaan. Volgens mij is dat toen aardig goed gegaan. En op 02-02-2002 trouwden onze toekomstige koning en zijn vrouw. Dus mensen hebben er wel wat mee.

Ik was het me niet bewust, maar de afgelopen 12 jaar, sinds 2000, was er elk jaar een dag waarop de dag-, maand- en jaaraanduiding uit hetzelfde getal bestonden. En dat is na vandaag voorlopig niet meer zo, want we hebben geen 13e maand (dat zou een ongeluksmaand zijn :-)). Hoewel… Over een paar dagen krijgen we 20-12-2012, en volgend jaar 10-11-13. Ook leuk. Onze trouwdag was trouwens een week voor een ‘bijzondere datum’ (09-09-09) maar die dag viel niet op een vrijdag dus was voor ons uitgesloten. Ach, ik heb er niet zoveel mee. En ik ben nog steeds heel gelukkig getrouwd😉

He, en over een paar dagen vergaat de wereld toch🙂 Voor wie erin geloofd; fijne laatste week. Voor de rest: ik kijk al uit naar 2013, dat wordt vast een heel fijn jaar. Jij?

4 thoughts on “… wat er nu zo bijzonder is aan 12-12-12

  1. Mij lijkt 11-12-13 volgend jaar ook wel een leuke dag! Wij zijn volgend jaar al weer 25 jaar getrouwd. 24-6-88……ook een mooi rijtje!

Wat vind jij?

