… hoe je a big impact maakt

Cici n’est pas un social networking book.

Een van de beste boeken die ik ooit gelezen heb. Daar begin ik maar mee. Want dat komt als eerste bij me op. Het boek dat ik nu bespreek heet: ‘The Impact Equation (Are you making things happen OR just making noise?)’. Door een mailtje te sturen naar Chris kreeg ik een review-exemplaar, voor het boek uitkwam.

Sinds ik Chris Brogan en Julien Smith volg op Twitter en hun nieuwsbrieven ontvang, hoorde ik regelmatig over hun nieuw uit te komen boek. Dit boek, dat nu nog alleen in het Engels verkrijgbaar is, gaat over hoe je impact kunt hebben op de mensen om je heen. Valt jouw idee wel op? Ben je geloofwaardig? Ben je duidelijk genoeg, en hoe vaak horen mensen van jou en je ideeën?

In ‘The Impact Equation’ gaan Chris en Julien in op deze en meer vragen. Dit doen ze met humor en eerlijkheid, voorbeelden van zelf meegemaakte gebeurtenissen en van mensen die het goed (of minder goed) doen in hun ogen. Er zit een flow in het boek; je wilt doorlezen (ook om 1 uur ’s nachts… Weet ik uit ervaring).

Het boek is opgedeeld in vier onderdelen: Goals, Ideas, Platforms en Network.
Daaronder vallen de onderdelen uit de vergelijking ‘Impact = C x (R + E + A+ T + E)’:
C: Contrast = Valt jouw idee op?
R: Reach = Met hoeveel mensen kom je in aanraking?
E: Exposure = Hoe vaak hoort jouw publiek van je?
A: Articulation = Is jouw idee duidelijk genoeg?
T: Trust = Geloven mensen je?
E: Echo = Sluit jouw idee aan bij jouw publiek?

De heren gaan heel diep in op alle begrippen, met voorbeelden, vragen, methodes en fouten die je kunt maken hierin.

Het boek is geschreven in makkelijk Engels, leest als een trein en laat je achter met genoeg ideeën om voorlopig even zoet te zijn. Zoals een goed boek hoort te doen.

3 thoughts on “… hoe je a big impact maakt

  1. Pingback: Inspiratie | Maaike Ontdekt

  2. Het boek “Social Media 101” van Chris Brogan heb ik alweer een tijdje geleden gelezen en vond het ook erg leerzaam. Deze die jij aanraadt ga ik zeker ook onthouden! Bedankt voor de tip 🙂

Wat vind jij?

