… de tip van de (maan)dag: een herfst-schoonmaak

Elke maandag publiceer ik een tip van de (maan)dag. Vandaag: opruimen!

De herfst is weer begonnen, hoewel het afgelopen weekend heerlijk weer was. Maar het hangt in de lucht: het regent vaak, de bladeren worden langzaam bruin en mensen halen hun winterjas uit de berging.

Zo’n seizoenverandering is een goede reden om weer eens goed op te ruimen. Veel mensen doen dit ook in het voorjaar, als de ramen weer open kunnen en alles vrolijker kleurt door de zon; even door de kast, alles met een sopje afnemen en alles uitzoeken. Een echte herfst-schoolmaak dus. Zoals ik al eerder schreef, dat geeft zo’n opgeruimd gevoel dat je er weer even tegen aan kunt!

Ik ben afgelopen week al begonnen, nu de zolder klaar is die we deze zomer verbouwd hebben (we = manlief) zijn we die weer aan het inruimen en daarbij kijk ik extra goed wat er weg kan. Heerlijk!

2 thoughts on “… de tip van de (maan)dag: een herfst-schoonmaak

  1. Heel goed bezig. En alle kleding die je niet wilt kunnen eerst even worden uitgezocht door bijvoorbeeld je zusjes:)
    Ik heb gelukkig niet zon enorm huis dat ik alles moet uitzoeken, maar n sopje kan nooit kwaad.

  2. Tof om je ontmoet te hebben! Inderdaad heb je gelijk om af en toe een grote schoonmaak te houden. Om eerlijk te zijn kan ik er ook niet tegen als mijn kamer één grote puinhoop is. Dan moet ik ook snel gaan opruimen, anders wordt het in mijn hoofd ook erg onoverzichtelijk haha! Tot gauw🙂

Wat vind jij?

