… de tip van de (maan)dag: dat reageren anderen blij maakt

Elke maandag publiceer ik een tip van de (maan)dag. Vandaag: reageer eens op iemands blogpost.

Sinds ik blog (een tijdje geleden zette ik mijn 100e blogpost online!), heb ik erg leuke reacties gekregen op mijn schrijfsels. Ik vind dat altijd erg leuk; natuurlijk kan ik aan de statistieken zien hoeveel mensen mijn blog hebben gelezen, maar daaraan kan ik niet zien wat ze ervan vonden. Daarom probeer ik altijd een reactie of mening uit te lokken, om te horen wat mijn lezers (JIJ DUS) te zeggen hebben over het onderwerp.

Ik heb een aantal trouwe lezers en van een paar mensen krijg ik ook vaak een reactie. En al is die reactie kort, ik vind het echt heel leuk om te lezen.

Het ene onderwerp lokt meer reacties uit dan het andere. Zo schreef ik eens een reactie over slechte klantenservice. Daarop kwamen heel veel reacties, waaronder een online discussie met iemand van een van de bedrijven haha. Ook schreef ik pas een blog over geluk, heel persoonlijk dus, en ook daar kwamen veel reacties op. Heel bijzonder om te lezen.

Mijn tip voor vandaag is dus: reageer eens op iemands blog. Dat vindt die persoon meestal erg leuk. Ik probeer ook te reageren op andersmans blogposts. Zo maken we elkaar blij🙂

6 thoughts on “… de tip van de (maan)dag: dat reageren anderen blij maakt

  1. Nou, ik voel me niet aangesproken; reageer nl bijna altijd (behalve afgelopen vakantie, toen ik heeeeel veel blogs gemist had door (te veel) werk en vrijwilligerswerk (A) Sorry for that:)

    Maar om mijn verhaal af te maken: ik vind je blogs erg leuk! Als ik je dan misloop in Putten/Nijkerk/bij de kerk of in de kroeg, kan ik je altijd via social media zoeken:)

    xx

  2. Hoi Maaike, ook ik lees sinds kort trouw en met veel plezier iedere week je blog! Ik kan er ook niet meer omheen, met een melding in de mail, op twitter én op facebook😉. Inderdaad erg goed, en vooral ook leuk dat je dit iedere week consequent doet. Ga zo door! Kom je binnenkort eens buurten in de new and improved bibliotheek?

  3. Ik ga voortaan op je blog reageren🙂 ik vind het zelf ook altijd leuk om reacties te krijgen! Ps: ik ben wel een trouwe fan gevonden en elke maandag kijk ik op je blog! Erg goed dat je elke week consequent blijft doen.

Wat vind jij?

