… de tip van de (maan)dag: dat foto’s het ook prima doen in een fotoboek

Elke maandag publiceer ik een tip van de (maan)dag. Vandaag: plak je foto’s in een fotoboek.

Ik durf niet te tellen hoeveel foto’s ik op mijn computer heb staan. En dan heb ik het nog niet eens over verschillende dvd’s met foto’s, ruim 300 foto’s op mijn Blackberry en nog enkele honderden op een andere computer. Gelukkig met back-up, nadat onze computer een aantal keer dreigde te crashen.

Gisteren was ik bij vrienden, en zij vertelden me dat ze van elke vakantie een fotoboek maakten, digitaal via Fotobuch.de, en daarnaast van elk jaar een samenvatting met foto’s. Wat een ontzettend leuk idee! Van vakanties heb ik meerdere boekjes laten maken, meestal via de HEMA, maar van elk jaar? Er zijn zoveel verschillende momenten die je op de foto zet, en vervolgens kijk je er nauwelijks meer naar. En wat als je computer crasht en je alles kwijt bent…? Ik moet er niet aan denken!

Dus de tip van vandaag: maak eens een fotoboek, digitaal of lekker crea-bea met echte foto’s die je af laat drukken en dan op plakt (ja ja het kan nog hoor! Ik doe het ook nog regelmatig). En kijk ze nog eens door. Er zijn vaak acties, zodat je, als je even geduld hebt, meerdere fotoboeken voor een zachter prijsje kunt maken.

Want… weet je nog? Die weekendtrip naar de zee? En de dag dat we ons huis kregen? Of de laatste dag van het jaar, buiten in de sneeuw?

2 thoughts on “… de tip van de (maan)dag: dat foto’s het ook prima doen in een fotoboek

  1. ik heb laatst nog 800 foto’s (tijdens een aanbieding van t kruidvat natuurlijk, das veel goedkoper) laten afdrukken.. Nu nog inplakken alleen… Toch is het een leuke tijdsinvulling: in plaats van voor de tv, rustig zitten met een kopje koffie/thee je fotoboek inplakken. Zoek ter variatie een tijdschrift op en knip daar allerlei plaatjes uit om je fotoboek op te leuken.

  2. Hoewel ik mijn PC ook volstaat met duizenden foto’s, gaat er niets boven oldschool fotoboeken. Eens in de zoveel tijd een avondje op de bank herinneringen ophalen!

Wat vind jij?

