… de tip van de (maan)dag: voor anderen van nut zijn

Elke maandag publiceer ik een tip van de (maan)dag. Vandaag: ga eens sparren met iemand!

Copyright (c) 123RF Stock Photos

Afgelopen vrijdag had ik een Skype-afspraak met Simone Levie. Ik ken haar al een paar jaar, vooral via Twitter. Ze woont en werkt in Nijmegen, en daar woonde ik tot afgelopen jaar vlakbij, maar het was ons nooit gelukt een afspraak te maken.Toen zag ik een paar weken geleden dat ze een teleseminar zou geven met als onderwerp: ‘Hoe je female power en internet ondernemen omzet in een florerend bedrijf’. In dat teleseminar gaf ze tien skype-consults weg, en je raadt het al… Ik won er één.

Dus afgelopen vrijdag hebben Simone en ik ruim een half uur via Skype gepraat. Ze gaf me tips voor mijn website en mijn gebruik van social media (leuk, want we doen een beetje hetzelfde, alleen zij doet het in het groot :-)), en wat ik erg leuk vond: ze liet ook echt merken dat ze vond dat ik goed bezig ben, en dat is erg leuk om te horen.

Sparren met andere mensen is altijd interessant; ik doe het regelmatig, vooral over mijn bedrijf, maar ook op persoonlijk vlak. Je leert altijd iets, en je kunt de ander misschien van nuttige adviezen voorzien. Want dat vind ik erg belangrijk; van nut zijn voor iemand anders, de wereld een heel klein beetje beter maken door wat jij weet. Want advies is gratis, maar kan heel veel opbrengen…

2 thoughts on “… de tip van de (maan)dag: voor anderen van nut zijn

  1. Ik spar eigenlijk nooit echt in het openbaar of met mensen. Vraag weleens aan vrienden van: ‘Wat vind jij hier eigenlijk van?’, maar niet in je eigen vakgebied of bij een netwerkbijeenkomst. Ik ben trouwens lid van een damesnetwerk Sales is Sexy en ik ga het daar zeker in de groep gooien om een keer spar-event te organiseren met de hele groep. Bedankt voor je tip!

  2. sparren is dus eigenlijk kletsen over wat jij weet en dat breng je over op een ander? leuk, maar volgens mij doe ik dat al eeuwen; alleen dan face-to-face:)

Wat vind jij?

