… de tip van de (maan)dag: #durftevragen

Elke maandag publiceer ik een tip van de (maan)dag. Vandaag: #durftevragen.

Niemand weet alles, en soms kan je best wat hulp gebruiken. Op Twitter is er een heel handige hashtag: #durftevragen (of #dtv). Als je iets wilt weten, ergens over twijfelt, of gewoon hulp nodig hebt; typ je tweet met erachter #dtv of #durftevragen. Ideaal om veel meer mensen dan je eigen volgers te laten helpen met je vraag. Je kunt natuurlijk ook googlen, maar de antwoorden op Twitter kunnen je wel eens verbazen… Helaas wordt de hashtag tegenwoordig ook veel misbruikt voor reclame-uitingen en onzinnige vragen.

Ook op Facebook is er een groep Durftevragen. De vragen zijn erg divers, van allerlei soorten mensen. Ik heb wel eens een vraag gepost, en vragen beantwoord. Zo help ik iemand op een simpele manier, het kost me weinig moeite maar bezorgd me wel een fijn gevoel.

Inmiddels is er trouwens ook een boek (gratis te downloaden) en zijn er brainstorm-sessies onder die naam.

Probeer het eens… En? Heeft het gewerkt?

3 thoughts on “… de tip van de (maan)dag: #durftevragen

  1. Hey Maaike,
    Je hebt me op een idee gebracht, dank je! Ik heb me aangemeld bij de Facebook-groep, het zou leuk zijn als ik iemand eens op zo’n manier kan helpen en als ik zelf met een vraag zou zitten, is het ook handig dit eens in een andere groep te kunnen gooien dan je standaard kring van vrienden/collega’s/familie.
    Groetjes,
    Bianne

Wat vind jij?

