… de tip van de (maan)dag: interessante mensen

Elke maandag publiceer ik een tip van de (maan)dag. Vandaag: een paar heel interessante mensen…

Inspiratie en nuttige tips. Ik kan er niet genoeg van krijgen. In het kader van infobesitas probeer ik wel te filteren wat ik binnenkrijg (vooral op Twitter), maar er zijn zoveel goede blogs en websites en boeken en…

Toch zijn er in mijn geval een paar favorieten; mensen die iets raken, die met bijna elk berichtje ervoor zorgen dat ik het WIL lezen en delen.

Chris Brogan is daar een van. Ik leerde hem kennen door een tip van Elja Daee (die ik eerder interviewde). Elke zondag krijg ik een mail van hem, zonder opmaak en opsmuk; tekst met hier en daar een linkje en af en toe een verkooppraatje. En elke zondag weer is het een feestje om het te lezen; nuttige tips, interessante weetjes, en vooral opmerkingen die ervoor zorgen dat ik even na moet denken (love that!). De man heeft talent. O en hij antwoordt trouwens ook op (fan)mail, zoals ik pas merkte. Leuk!

Daarnaast volg ik sinds kort Daren Rowse, aka ProBlogger. Hij komt uit Melbourne, Australië (dat is al een tip op zich waard; Melbourne is een fantastische stad!), en geeft tips over bloggen. Hij heeft zijn werk gemaakt van bloggen, en verdient er een aardige boterham mee. Maar dat is niet zo gek als je ziet wat hij allemaal weet en doet.

Daarnaast nog een kort rijtje van geweldige twitter-accounts, sommigen voor de lol, anderen wat serieuzer: Richard Branson, Loesje (van de posters), Koningin Beatrix (gotta love her), Nick Vujicic en de DuckstadKrant.

Heb jij nog tips voor me? Wie moet ik volgens jou volgen?

6 thoughts on “… de tip van de (maan)dag: interessante mensen

  1. Pingback: Inspiratie | Maaike Ontdekt

  2. Pingback: … de tip van de (maan)dag: Business Jazz | Maaike Ontdekt

  3. Pingback: … de tip van de (maan)dag: hoe je meer lezers krijgt naar je blog | Maaike Ontdekt

  4. Pingback: … haar leven in woorden | Maaike Ontdekt

Wat vind jij?

