… de tip van de (maan)dag: een bedrijfspagina op Facebook

Elke maandag publiceer ik een tip van de (maan)dag. Vandaag: maak een bedrijfspagina op Facebook.

Vorige week had ik een leuk gesprek met een jongen die tuinman is, en naast zijn baan ook nog tuinklussen doet voor zijn eigen bedrijfje. Hij zei dat hij geen website heeft, want meestal krijgt hij de klussen via-via, maar dat hij wel een aantal keer had gezien dat andere ZZP’ers een pagina hadden op Facebook. Ik liet hem toen de Facebook company page van comma-M zien, en vertelde hem dat het een erg leuke manier is om mensen op de hoogte te houden van wat te doet en kan, en dat je daar ook in gesprek kan raken met potentiële klanten.

Al voor ik met comma-M startte, had ik een (toen nog onzichtbare) bedrijfspagina op Facebook aangemaakt, en ik heb die pagina nadat hij naar mijn zin was zichtbaar gezet en de mensen in mijn omgeving laten weten dat hij bestond. Ik plaats ongeveer elke werkdag (en af en toe in het weekend) een interessant artikel of weetje over social media of mijn bedrijf. Er zijn ontzettend veel goede voorbeelden (en veel slechte voorbeelden…) te vinden van bedrijfspagina’s op Facebook, die ik dan ook graag volg om op de hoogte te blijven.

Hier nog een artikel met tips over wanneer je het beste een berichtje op Facebook kunt zetten. Overigens, niet elk bericht dat je post bereikt alle mensen die je pagina ‘liken’; lees er hier meer over! Er zijn (steeds meer) analytics waarmee je kunt meten hoe je pagina het doet, erg handig.

En mocht je hulp willen bij het nadenken over of opzetten van een Facebook pagina, let me know! 

One thought on “… de tip van de (maan)dag: een bedrijfspagina op Facebook

  1. Pingback: … de zin en onzin van social media | Maaike Ontdekt

Wat vind jij?

