… de tip van de (maan)dag: The big five for life

Elke maandag publiceer ik een tip van de (maan)dag. Vandaag: het boek The big five for life!

Een paar maanden geleden alweer las ik op twitter over het boek ‘The big five for life’ van auteur John P. Strelecky. Dus, zoals ik meestal doe, ging ik naar de bieb en leende het boek. Ik heb het in één adem uitgelezen.

Het boek gaat in op ideeën over leiderschap (zowel persoonlijk als zakelijk), aan de hand van het ‘levensverhaal’ van een erg succesvolle zakenman en zijn beste vriend. Het is eigenlijk een opsomming van prachtige citaten, wijze lessen en interessante denkwijzen. Zoals dit citaat:Naast het boek is er trouwens ook een website met cursussen en workshops. John P. Strelecky heeft daarnaast onder andere het boek ‘Het Waarom-ben-je-hier Café’ geschreven, ook zeker een aanrader met vragen die je aan het denken zetten.

Soms lees ik een boek dat zo goed is, vaak nadat ik het eerst geleend heb. Dat ga ik met dit boek zeker doen!

2 thoughts on “… de tip van de (maan)dag: The big five for life

  1. Pingback: Inspiratie | Maaike Ontdekt

  2. mooi citaat! ik ben me er wel steeds meer van bewust dat een rotdag een weggegooide dag is…zonde dus! Ik geniet (of probeer t:p) nu zowel van van school en werk als van mn vrije tijd en leuke gesprekken met vriendinnen/mn vriendje.
    Tip: ga in de trein eens zitten zonder mobiel of krant in de hand. Soms kan je enorm leuke gesprekken hebben!!

    x

Wat vind jij?

