… de tip van de (maan)dag: garderobe vs social media advies

Heb jij dat ook wel eens? Je staat voor je kast ’s morgens vroeg, ziet je kleding… En je weet t zeker: ik heb weer niks om aan te trekken vandaag! Ik weet het, het is een beetje een luxe-probleem, maar het kan mijn ochtend echt een slechte start geven.

Dat was mijn reden om eind mei deze tweet de wereld in te sturen:Al snel reageerde Nicoline van Dijk van Estilo Advies in Stijl, en we besloten om onze expertises te ruilen. Afgelopen donderdag was het zover; Nicoline kwam naar mij toe voor een dagje advies over en weer.

We begonnen met mijn (inloop)kast; alle kleding werd stapeltje voor stapeltje naar mijn bed gedragen en daar beoordeeld. Het resulteerde in een bed voor kleding en een aantal artikelen op de grond die echt weg moesten. Nicoline gaf me advies over spullen die ik nog aan kan schaffen en leuke combinaties. Het zorgde er in ieder geval al voor dat ik de afgelopen dagen elke keer nieuwe combinaties heb gedragen, ook met kleding die ik al een hele tijd niet aan heb gehad.

Na een lekkere lunch, gezellig in Nijkerk, gingen we verder met social media. Nicoline is al actief op Twitter, LinkedIn en Facebook, maar ze gebruikte het naar haar en mijn mening nog niet optimaal. Van tevoren had ik al een aantal tips opgeschreven na aanleiding van een online check, en nadat ik haar had uitgehoord over wat zij al deed en wilde bereiken, hebben we aan de keukentafel gebrainstormd, en zijn daarna naar de computer gelopen zodat ik meteen wat uit kon leggen en verduidelijken, en we alvast wat dingen aan konden passen.

Het leuke was dat ik meteen kon merken dat ze iets met mijn advies deed achteraf. En dat kan alleen nog maar beter worden! En ik heb niet meer het idee dat ik niks heb om aan te trekken. Een geweldige dag, dus!

Ps: wil jij ook advies over hoe je social media in kunt zetten voor je bedrijf? Kijk dan op www.comma-M.nl!

10 thoughts on “… de tip van de (maan)dag: garderobe vs social media advies

  1. Pingback: Hoe een tweet kan leiden tot een opgeruimd hoofd | Maaike Ontdekt

  2. Pingback: Vanaf nu: fashion en beauty | Maaike Ontdekt

  3. Ik kan eigenlijk ook wel wat stylingadvies gebruiken ^^
    Maar wat een leuk idee om zo te ruilen. Ideaal!

  4. Echt super slim om te ruilen met expertises!! en heel goed om optimaal gebruik te maken van al je kleding:)
    succes en vooral veel plezier met nieuwe kleding kopen!

Wat vind jij?

