… de tip van de (maan)dag: Milaan

Elke maandag publiceer ik een tip van de (maan)dag. Vandaag: de stad Milaan.

Manlief en ik zijn zowieso helemaal gek op Italië; alleen al voor het eten zou je al bijna verhuizen vind ik persoonlijk. Daarom verplaatsten we ons een paar weken geleden voor 5 dagen naar het noorden van Italië. De keuze voor een weekje weg was snel gemaakt; we wilden met de auto en naar Italië. Rome is te ver vinden we voor die paar dagen, maar Milaan was prima te doen. Voor een shop-liefhebber het walhalla zeiden verschillende mensen.

Vanuit ons hotel gingen we elke dag naar een ander gedeelte van Milaan; het centrum eerst, met die prachtige Duomo en Galleria Vittorio Emanuele… en alle mooie winkeltjes natuurlijk (had ik al gezegd dat ik gek ben op shoppen?). Vanaf het dak van de Dom hadden we een prachtig uitzicht, en de kerk is van binnen ook erg mooi. Niet alleen die kerk overigens; alle oude gebouwen en kerken van Milaan (en dat zijn er nogal wat) hebben we denk ik bezocht. Wat een historie.

Ook zijn we een dag richting het Comomeer gereden, met een tussenstop op het race circuit van Monza. Como is een heel leuk stadje, jammer alleen dat er nauwelijks plekken zijn waar je echt aan het meer kunt zitten, niet in de buurt van Como in ieder geval.

Jammer aan Milaan vond ik, dat er veel erg opdringerige en onaardige verkopers waren die touristen allemaal onzin aan willen smeren, vooral in de parken. Daardoor voelde ik me soms erg aangevallen, aangezien ze begonnen te schelden als je niks kocht.

Maar de stad is erg de moeite waard; een rijke historie, heel veel winkels, kerken en parken… en het eten dus. En dat met 23 graden in de schaduw. Aanrader dus!

3 thoughts on “… de tip van de (maan)dag: Milaan

  1. Pingback: … wat 2012 me bracht | Maaike Ontdekt

  2. ik dacht dat Milaan alleen suuuuper dure winkels had, maar op je foto staat ook een mooi gebouw! Als ik nog een geld over heb zal ik je blog in mind houden:)

Wat vind jij?

