… de tip van de (maan)dag: LinkedIn

Elke maandag publiceer ik een tip van de (maan)dag. Vandaag: kijk eens naar je LinkedIn-profiel!

Meer dan drie miljoen Nederlanders zijn lid van LinkedIn. Ik ook, al jaren. En ik heb er ook aardig wat uitgehaald; het eerste wat ik vaak doe na een netwerkbijeenkomst of een ontmoeting, is die perso(o)n(en) opzoeken, en meestal heb ik ze zo gevonden. Als ondernemer is het helemaal onmisbaar, een account op LinkedIn. Maar ook als werknemer of werkzoekende is het handig; zo heb ik mijn parttime baan gevonden via een groep op LinkedIn.

Netwerken vond ik altijd al leuk om te doen; je leert leuke mensen kennen, je hebt een tip voor iemand (of iemand heeft een handige tip voor jou)… En dat kan dus ook online! Via LinkedIn kun je je online CV aan iedereen laten zien, ook al recruiters of potentiële klanten. En jouw netwerk heeft ook weer een netwerk. Je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt, toch?

Dus vandaag wil ik je aanmoedigen eens naar je LinkedIn account te kijken. Is er iets wat erbij kan qua informatie, kan je iemand om een aanbeveling vragen (of die zelf geven), is de foto nog wel up-to-date (heb je wel een foto?!?), en heb je goed omschreven wie je bent en evt. wat je zoekt? Ook kun je via ‘People you may know’ (op de homepage rechtsboven) kijken wie er nog meer op LinkedIn zit, die je anders was vergeten op te zoeken.

Mocht je nog geen LinkedIn account hebben, of wil je graag dat er iemand meekijkt bij het aanvullen; ik wil je graag op weg helpen. Want zichtbaarder zijn heb je zelf in de hand. Succes!

Wat vind jij?

