… een serieus geval van infobesitas

Ik lees alles wat los en vast zit, kijk vaak een korte video met interessante informatie, luister naar een webinar… Ik neem graag informatie in me op, kort samengevat. Dat heeft er altijd al ingezeten; vroeger las ik al tijdens het ontbijt de achterkant van de Venz hagelslag, omdat daar ook leuke weetjes opstonden (nog steeds trouwens, ik neem alleen niet meer de tijd om ’s morgens uitgebreid te ontbijten).

Sinds ik een Delicious-account heb (waar je allerlei interessante linkjes op kunt slaan met tags eraan, zodat je ze makkelijk kunt groeperen) heb ik ruim 200 linkjes verzamelt die ik interessant vind en wil bewaren. Daarnaast gebruik ik op Twitter de ‘favorieten’-knop om tweets te bewaren die ik tegenkom maar waar ik even geen tijd voor heb. Ik heb een aantal stapels met artikelen die ik nog wil lezen of wil bewaren, en daarnaast heb ik een opschrijfboekje waar ik van alles wat in me opkomt en wat ik tegenkom opschrijf.

Ok; het kost veel tijd, en ik heb zeker last van infobesitas – altijd bang om iets te missen – en af en toe ga ik scheel zien van alle lettertjes/beelden, maar ik heb elke dag het idee dat ik weer iets nieuws heb geleerd. En dat vind ik een fantastisch idee; je bent nooit te jong/te oud om nieuwe dingen te ontdekken!

5 thoughts on “… een serieus geval van infobesitas

  1. Pingback: Ik ben ik – en daar is niks mis mee | Maaike Ontdekt

  2. Pingback: … dat ik blij wordt van écht zijn | Maaike Ontdekt

  3. Pingback: … de tip van de (maan)dag: interessante mensen | Maaike Ontdekt

  4. I agree! Same here. Soms bijna bang iets te missen en aan de andere kant verslaafd aan informatie en blij met de tools die er tegenwoordig zijn. Ik waak wel voor oversharen, want wat ik nou allemaal zo boeiend vind, is echt niet interessant voor iedereen. Oh ja, ook mijn kids lezen tegenwoordig alle verpakkingen op tafel….😉

    • Hi Erik,
      O jee het is dus overdraagbaar aan de volgende generatie?!😉
      Inderdaad share ik ook (lang) niet alles, wat voor mij intessant is is dat lang niet altijd voor ieddereen, en aar heb je ook nog eens verschillende kanalen voor, zelfs mail kan dan gebruikt worden..

Wat vind jij?

