… de tip van de (maan)dag: Intouchables

Elke maandag publiceer ik een tip van de (maan)dag. Vandaag: de prachtige film ‘Intouchables’.

Een paar weken geleden ben ik weer eens naar de film geweest; ik spaar al jaren airmiles en kon dit keer twee bioscoopkaartjes krijgen in ruil voor miles. Dus besloten we om 6u om naar de film te gaan, en zaten we een uur later in de bioscoop, met een drankje en popcorn (must-have, wat mij betreft!).

De film die we zagen: ‘Intouchables’. Ik had erover gelezen in de krant, en wist meteen dat ik die wilde zien. Hoewel ik eerst dacht dat de titel Engels was, maar de mevrouw aan de balie corrigeerde me direct. Na een tijd in Brussel te hebben gewoond, is een franstalige film wel eens leuk. De taal zorgt ervoor dat het zowieso een heel andere ervaring is, naast de (voor mij) redelijk onbekende acteurs.

Het verhaal in het kort: uitkering-gerechtige jongen gaat voor een briefje voor de uitkering naar een verlamde man die een hulp zoekt, en wordt tegen zijn zin in aangenomen. Zo ontstaan een bijzondere vriendschap. Het verhaal is waar gebeurd, en dat maakt het nog iets meer bijzonder.

De film is om en om ontroerend en hilarisch, met mooie auto’s, grote huizen en goede muziek. Ik heb echt heel erg hard gelachen om de film, maar had af en toe ook een brok in mijn keel.

Hierbij de trailer van de film. Gaat dat zien, het is echt een aanrader!

6 thoughts on “… de tip van de (maan)dag: Intouchables

  1. Pingback: … leuke en minder leuke dingen, part two | Maaike Ontdekt

  2. trailer ziet er echt mooi, grappig en ontroerend uit! Knappe donkere man trouwens (A)
    Ik ga m kijken als ie uit is op dvd, dat kost me wat minder centjes;)

  3. Ik heb deze week “Intouchables” gekeken. Geweldig mooi film waarvan de acteerwerk, dialogen en soundtrack prachtig samen komen op het grote scherm. Een echte aanrader!

Wat vind jij?

