… de fantastische combinatie: HNW en een iPad

(Deze blog verscheen vandaag ook op www.ervaarhetnieuwewerken.nl, waarop ik sinds november 2011 regelmatig blog.)

Zoals diegenen die mijn blog regelmatig bezoeken wel weten, wilde ik al een hele tijd een iPad. In maart was het zover; na de lancering van de nieuwe iPad had ik besloten de iPad2 (de ‘oude’ dus) te kopen, omdat de nieuwe mijns inziens niet zo’n hele verbetering was en de oude ook wat goedkoper was omdat ze nu eenmaal ‘op’ moesten. Daarbij kocht ik een toetsenbord dat tegelijkertijd een standaard én cover is. Op die manier wist ik zeker dat ik voor mijn bedrijf overal kan werken.

Omdat ik al een tijd wist dat ik de iPad zou kopen, had ik ook al een tijdje een lijstje bijgehouden met apps die ik wilde hebben. De eerste middag na aankoop heb ik dus allerlei apps erop gezet, zodat ik fijn erop kon werken en af en toe ook leuke dingen er op kon doen. Ik noem Spotify (muziek), iBooks voor het lezen van e-books, Dropbox, WordPress, KPN-tv app, de Rabo-app en zelfs eentje voor buikspieroefeningen. Onder andere. En alles (tot nu toe) gratis!

Omdat mijn computer al oud is en af en toe zonder reden uitvalt, heb ik nu een prima back-up, vooral door het toetsenbord waarmee ik veel sneller kan typen. Af en toe moet ik wennen aan bepaalde sneltoetsen, die net wat anders zijn dan bij Windows, maar over het algemeen werkt het heel fijn. Ik zou niet meer zonder willen (en kunnen!).

Nu ben ik natuurlijk altijd op zoek naar apps die het leven nog wat leuker en vooral makkelijker maken. Heb jij tips?

4 thoughts on “… de fantastische combinatie: HNW en een iPad

Wat vind jij?

