… de ouderwetse manier in een moderne wereld

In deze digitale wereld, waar je ouderwets lijkt (bent?) als je niet mee doet aan de nieuwste snufjes, is het soms een verademing om iets eens niet op de modernste manier te doen…

– Mijn papieren agenda is een van de belangrijkste dingen die ik altijd bij me heb. Ik houd mijn uren bij met google agenda, en op mijn werk weet iedereen wat ik wanneer doe via Outlook agenda, maar mijn Hema agenda is mijn alles. Ik sleep er dan ook altijd mee, en als ik hem even kwijt ben, dan krijg ik meteen een koude rilling. *afkloppen maar*

– Er is bijna niks leuker dan een handgeschreven kaartje te ontvangen. Even terug was ik jarig, en ik heb maar 2 kaartjes ontvangen, die ik overigens nog steeds in mijn woonkamer heb staan omdat ik het zo leuk vond. Via Facebook, Twitter, sms en Whatsapp kreeg ik bij elkaar opgetelt wel zo’n 70 felicitaties, maar de kaartjes bleven het meeste hangen. Heerlijk om er een op de mat te zien liggen. Daar kan geen E-card tegenop. Maar ik moet bekennen: de laatste jaren hebben mijn man en ik al tweemaal een digitale kerstgroet verstuurd. Wel veel tijd aan besteed, want met foto, maar toch…

– Bijna elk tijdschrift heeft een digitale versie, en veel boeken zijn inmiddels ook via een E-reader verkrijgbaar, maar ik vind het nog steeds heerlijk om een boek in mijn handen te houden op de bank, of met tijdschrift in bed/bad te liggen. Dat gaat toch minder handig met een iPad of E-reader. Overigens vind ik het ook fijn om naar mijn verzameling boeken en magazines te kijken. Ook dat is niet zo leuk digitaal. Het heeft allebei zo z’n voordelen; sommige boeken zijn zo zwaar dat ik ze graag digitaal lees.

Tot driekwart jaar geleden hadden wij geen digitale camera. Natuurlijk had ik altijd mijn mobiel bij me, waarmee je tegenwoordig prima foto’s kunt maken, maar een paar jaar terug, digitale camera’s waren toen al verkrijgbaar, heb ik toch expres gekozen voor een analoge foto- en later videocamera. Heerlijk om naar de winkel te moeten, het rolletje af te geven en dan in spanning te wachten op het resultaat. Doet me denken aan vroeger… Maar ik ben ook erg blij met onze digitale Nikon!

Met mijn eigen bedrijf spreek ik ook liever face-to-face af met potentiële klanten of collega’s, dan krijg je toch een beter idee van die persoon. Een goede mix tussen digitaal en analoog is mijns inziens gezond. Wat vind jij?

One thought on “… de ouderwetse manier in een moderne wereld

  1. I love mijn agenda too!!:D Ik vind het heerlijk om alles erin te schrijven en terug te kunnen bladeren wanneer ik zin heb! Enige wat ik hierin zou willen veranderen is niet digitaliseren, maar meer ZONDER agenda te kunnen;)

    xx

Wat vind jij?

