… de tip van de (maan)dag: The Butterfly Circus

Vanaf vandaag heb ik een nieuwe rubriek: elke maandag publiceer ik een tip van de (maan)dag. Toevallig (of niet) heb ik mijn eerste tweet ook gewijd aan Nick.

Een aantal jaar geleden kwam ik via een youtube-filmpje in aanraking met Nick Vujicic. Geboren zonder armen en benen, maar zeker niet zonder boodschap. Hij schreef hier onder andere een boek over: Life Without Limits. En hij speelde in een korte film, die binnenkort als het goed is uitkomt als speelfilm: The Butterfly Circus.

Overigens komt een van mijn favoriete quotes ook uit deze film: ‘The greater the struggle, the more glorious the triumph’.

Bekijk de korte film hier:

Ik vind het een prachtige film, jij?

3 thoughts on “… de tip van de (maan)dag: The Butterfly Circus

  1. Je vertelde altijd al dat ik m moest kijken, maar gun mezelf de tijd dan niet om m ook daadwerkelijk te kijken. Nu heb ik m samen met mijn broertje (en dus ook jouw broertje;)) bekeken. Echt heel mooi! Wat een prachtige man! En wat een geloof… daar kan ik wat van leren. Bedankt voor je blog!

    xx

  2. Tijdens het maken van je website moest ik een link naar jouw persoonlijke webblog testen en kwam zodoende terecht bij jouw blogartikel over ‘Butterfly Circus’. Ik had het al een paar keer voorbij zien komen op Twitter, maar niet de tijd genomen om te lezen. Ik heb de film net bekeken en kan me niet herinneren ooit binnen 20 minuten zo ontroerd te zijn door een film.
    Wat kan een mens toch veel als hij gelooft in zijn eigen krachten en zich niet laat beperken door de bekrompen gedachten van anderen.

    Laten we vooral in onszelf geloven. Zo bewijzen we onze Schepper, onszelf en vooral ook anderen een dienst!

    Bedankt, Maaike!

Wat vind jij?

