… mijn mobiele kantoortje

(Deze blog verscheen gisteren ook op www.ervaarhetnieuwewerken.nl, waarop ik sinds november 2011 regelmatig blog. Eerdere blogs voor die website vind je hier en hier.)

In januari heb ik mijn eigen bedrijf, comma-M, ingeschreven bij de KVK. Sindsdien heb ik al een aantal leuke klussen binnengehaald, en ben ik hard bezig met teksten voor mijn website en allerlei andere dingen die erbij komen kijken (Algemene voorwaarden, foto’s, visitekaartjes, profielen op social media… Het houdt niet op).

Copyright (c) 123RF Stock Photos

Hierbij komt Het Nieuwe Werken ook weer om de hoek kijken; ik wil graag goed bereikbaar zijn via telefoon en mail, en wil op meerdere plekken alles kunnen inzien, vooral aangezien ik geen laptop heb en nog geen iPad. Maar die gaat er dus zeker komen, zodra de iPad3 uit is begin maart. Ik geef eerlijk toe (en wie dat niet doet, liegt) dat de iPad ook een leuk speeltje is, maar ik koop er meteen een toetsenbord bij zodat typen geen crime wordt en ik het dus echt kan gebruiken op een handige, RSI vermijdende manier.

Inmiddels heb ik mijn to do lijst, zakelijk én privé, via Workflowy op orde gemaakt, ideaal want ook via mobiel en mail te bekijken. Mijn mail bekijk ik deels via Outlook en deels via de browser, dé oplossing heb ik daarvoor nog niet gevonden. Hootsuite is er om een deel van mijn sociale platforms in de gaten te houden, Delicious om de artikelen die ik nog wil lezen overal te kunnen raadplegen. Google Agenda is ideaal, naast Google Reader en binnenkort moet ik me toch maar eens gaan verdiepen in Dropbox.

Maar die iPad komt er, zodat ik lekker bij Seats2Meet kan gaan zitten bijvoorbeeld, en thuis ook eens beneden in plaats van op mijn kantoortje kan zitten en net kan doen alsof ik mijn man gezelschap houd. Daarnaast reis ik veel met het openbaar vervoer en spreek ik regelmatig af in een café met een mede ZZP’er of potentiële klant. Dus een mobiel kantoortje is nu wel erg handig.
Want flexwerken is toch een basis van Het Nieuwe Werken?

2 thoughts on “… mijn mobiele kantoortje

  1. Pingback: … de fantastische combinatie: HNW en een iPad | Maaike Ontdekt

  2. Hoi Maaike,

    Ik denk dat heel veel zzp’ers zich in jouw verhaal zullen herkennen! Ik in ieder geval wel! Best wel avontuurlijk toch om een mobiel kantoortje te hebben. En afwisselend…

Wat vind jij?

