… comma-M

Op 4 januari ging ik vroeg op stap richting Harderwijk. Niet om een dagje te shoppen, niet naar het Dolfinarium… Mijn doel was de Wethouder Jansenlaan 1. Oftewel de Kamer van Koophandel.

Ik denk dat het begin 2011 was toen ik steeds meer het idee kreeg dat ik graag advies wilde gaan geven op het gebied van (online) communicatie en social media, naast mijn baan als communicatiemedewerker. Dit als gevolg van mijn werkervaring, vragen die ik kreeg van vrienden en familie, kennis die ik opdeed via (vooral) Twitter en de leergang die ik toen wilde gaan volgen (en die ik inmiddels bijna heb afgesloten). Van het freelance-bestaan had ik al geproeft als freelance journalist een paar jaar terug. En dat smaakte erg naar meer!

Na de zomer van 2011 werd dit idee tastbaarder; ik praatte met manlief en een paar mensen in mijn omgeving en oriënteerde me op internet en social media. Na een brainstorm had ik een naam: comma-M (een samenvoeging van communicatie en Maaike, onder andere). Langzamerhand kreeg mijn bedrijf meer vorm. En op 4 januari heb ik comma-M officieel ingeschreven bij de KVK en de Belastingdienst.

Op dit moment ben ik, samen met Yvonne Alefs, bezig met mijn website. Mijn huisstijl is inmiddels klaar, zoals je hiernaast kunt zien. En ik ben bezig met mijn eerste klus voor een erg enthousiaste en interessante vrouw.

I’ll keep you updated!

14 thoughts on “… comma-M

  1. Pingback: Ik heb wat te vieren! | Maaike Ontdekt

  2. Pingback: … wat 2012 me bracht | Maaike Ontdekt

  3. Pingback: … het leven als ZZP’er | Maaike Ontdekt

  4. Pingback: … de goede klantenservice (en meer!) | maaikeontdekt

  5. Hey Maaike,
    Helemaal leuk zeg! En goede naam voor je bedrijf zeg! Orgineel, pakkend en het zegt wat je doet. Heel veel succes.
    Liefs Irene

Wat vind jij?

