… een verademing

Eind november schreef ik over onze op handen zijnde verhuizing. Inmiddels is die vandaag al 2 weken achter de rug. Normaal gingen Pieter en ik altijd tussen Kerst en Oud&Nieuw een paar dagen op vakantie (vorig jaar iets langer naar Australië), maar nu besloten we om net voor Kerst te verhuizen, zodat we een weekje hadden om alles een beetje op orde te brengen.

De weken ervoor hadden we een strak schema opgezet om alles wat af moest, af te krijgen. Want na 6 maanden klussen waren er toch nog een aantal dingen die nog gedaan moesten worden. Behalve de plinten is dat ook aardig gelukt, ook al kwamen er natuurlijk last minute nog dingen om de hoek kijken die we niet hadden voorzien.

Maar op 23 december was het zover; een stel vrienden en familieleden stond voor de deur in onze oude én nieuwe woonplaats, om de spullen in een vrachtwagen te stoppen (de mannen) en schoon te maken (de vrouwen – ik weet het…). Alles was schoon voor de mannen aankwamen, en na een lekkere lunch ging ik in de gang staan om alle spullen op de goede plek te krijgen (daar ben ik dan wel weer goed in). Nadat de hele vrachtwagen was uitgepakt was het tijd voor een biertje, en daarna hielp een aantal ons nog met het in elkaar zetten van een kast en ons bed.

En toen waren we alleen in ons nieuwe huis. Wat een verademing.

Na twee weken is het alsof we altijd al hier wonen; natuurlijk komt dat ook omdat we zoveel mensen kennen en het huis al aardig aan kant is. We voelen ons erg gezegend met zo’n mooi en gezellig huis! Nu alleen nog het nodige uitpakken en opruimen…

2 thoughts on “… een verademing

  1. Pingback: … wat 2012 me bracht | Maaike Ontdekt

  2. dan moet je er natuurlijk wel bij zeggen dat IK – als vrouw!- ook heb geholpen met sjouwen enzo he;) Feminisme mag er zijn! 😀

    xxjes en succes in jullie mooie huis!

Wat vind jij?

