… elke dag iets nieuws

We zitten al drie dagen in dit nieuwe jaar, en tot nu toe bevalt 2012 me prima. Via Twitter had ik gehoord dat er in Utrecht een tweetup zou zijn van #blogpraat, waaraan ik bijna elke maandagavond mee doe. Blogpraat is een discussie-uurtje op Twitter waarbij het vooral over (je raadt het al) bloggen gaat.
Omdat we nu veel dichter bij Utrecht wonen, ben ik natuurlijk gegaan. Het was erg leuk om mensen te spreken die ik alleen via Twitter ken. Alsof je elkaar al goed kent voordat je elkaar ooit ontmoette.

Na de borrel gingen Pieter en ik schaatsen, samen met mijn broertje en zwager. Voor mij was het twee jaar geleden dat ik voor het laatst op schaatsen stond, en de tweede keer ever dat ik op noren schaatste. Het ging prima, hoewel ik na anderhalf uur met een beker warme chocomelk lekker in de kantine ben gaan wachten tot de mannen uitgeschaatst waren. Voor herhaling vatbaar; binnenkort gaan we de ijsbaan in Dronten onveilig maken. Zonder te vallen hopelijk, net als gisteren.

De reden van het avondje schaatsen/oefenen was de schaatsclinic die manlief en ik vandaag hadden van niemand minder dan Annamarie Thomas. In Nijkerk hebben ze op het plein elk jaar een ijsbaan, en daar gaf zij de clinic, waarvoor wij kaartjes hadden gewonnen. Het was een erg leuke, interessante en leerzame les, hoewel het weer wel wat beter had gekund. Hier ook nog een filmpje van het hele gebeuren.

Dit jaar wil ik elke dag iets nieuws ontdekken. Ik kwam op dit idee nadat ik hoorde over het 365dagenproject. Gisteren was dat dat ik schaatsen heerlijk vind; in dat opzicht lijk ik weer heel erg op mijn vader (die al twee keer de Elfstedentocht heeft geschaatst). Vandaag ontdekte ik dat ik het ook redelijk snel oppik, dat schaatsen. Gisteren op noren, vandaag op ijshockeyschaatsen… Dit wil ik toch vaker doen!

Elke dag iets nieuws ontdekken, zodat het leven vol verrassingen blijft. Als jij mee zou doen, wat zou jij dan elke dag voor een heel jaar willen doen?

2 thoughts on “… elke dag iets nieuws

  1. Pingback: … dat er zonder de echte wereld ook geen virtuele wereld bestaat | maaikeontdekt

  2. Hmm ik hou van nieuwe dingen en ontdekte laatst weer het plezier van schaatsen! Elke dag iets doen? Denk me iets nieuws aanleren. Zoals gitaar spelen of mondharmonica.😉

Wat vind jij?

