… that it ain’t never no use puttin’ up your umbrell’ till it rains

De afgelopen jaren schrijf ik van alles op in mijn opschrijfboekje. Ook mooie quotes staan daarbij. Bijna elke dag kom ik wel een mooie uitdrukking of gezegde tegen, of raakt een opmerking me. Hieronder een aantal (van een deel weet ik niet waar ze vandaan komen).

– Een mens lijdt dikwijls ’t meest Door ’t lijden dat hij vreest Doch dat nooit op komt dagen. Zo heeft hij meer te dragen Dan God te dragen geeft. (Deze heb ik al meerdere keren op een briefje gekregen van mensen om me heen…)
– Wees niet bang een stukje van jezelf te geven. Het groeit vanzelf weer aan – Ashleigh Brilliant
– Life is like a rainbow. It has black.
– Wat we zien is een perspectief, geen waarheid. Wat we horen is een mening, geen feit.
– It ain’t never no use puttin’ up your umbrell’ till it rains! – Alice Caldwell Rice
– Fix it or forget it.
– Wees niet bang je in iets nieuws te storten. Vergeet niet dat de ark door amateurs werd gebouwd en de Titanic door vaklui.
– The greater the struggle, the more glorious the triumph – Quote uit de korte film ‘The Butterfly Circus’ (nog niet gezien? Ga SNEL kijken!)

Wat is jouw favoriete quote? (En waarom?)

6 thoughts on “… that it ain’t never no use puttin’ up your umbrell’ till it rains

  1. Pingback: … de tip van de (maan)dag: The Butterfly Circus | maaikeontdekt

  2. Leuke post! Ik heb veel quotes die mij inspireren, maar mijn 2 favoriete all time quotes zijn:

    “Wanneer je blijft doen wat je altijd hebt gedaan blijf je krijgen wat je altijd hebt gekregen” (Anthony Robbins?)

    “Wees de verandering die je in de wereld wilt zien” Mahathma Gandhi

  3. Dag Maaike,

    Mooie post – quotes helpen ons al eens na te denken over het leven.

    De allermooiste die ik ken, is deze (in het Spaans, ik plaats de vertaling erna):

    Amigo es aquél que entrega a otro las armas con las que pueden herirle; amigo es aquél que conociendo esas armas, no sólo no las utiliza contra tí, sino que de ellas y contra ellas te protege.

    (Een vriend is iemand die aan de ander de wapens geeft waarmee men hem kan kwetsen; een vriend is hij/zij die die wapens kent, maar ze niet alleen niet tegen je gebruikt maar je er ook van en tegen beschermt.)

  4. Heb hier ook nog zo’n lijstje. Wel altijd een beetje moralistisch hoor, maar goed.

    there is always some madness in love
    but there’s also always some reason in madness

    de illusie van kennis is schadelijker dan de onwetendheid

    als je niet weet waar je heengaat kom je er altijd

    if you think nobody cares about you, try missing a couple of payments.

    marriage is the chief cause of divorce

    De jager vindt een konijn, het konijn vindt van niet. (deze heeft geloof ik niet echt een moraal).

  5. Hoi Maaike, ik heb héél veel favoriete quotes, zoals:

    “only boring people are bored”

    “the greatest pleasure in life, is doing what other people say you cannot do”

    “failure is simply the opportunity to start over again, but this time more intelligently” (Henry Ford)

    “If you want to know where your heart is, look where your mind goes when it wanders around”

    “I’ve learned that that all you have you have to say is ‘fuck it’ and just live”

    “Sometimes you just need to take a nap and get over it” (Maura Stuard – 8 years old)

    “If a girl is stupid enough to love you after you broke her heart, she’s definitely the one!”

    “I looked hot today. You missed out!”

Wat vind jij?

