… dat je nooit minder kunt leren

In het kader van ‘je kunt nooit minder leren’ volg ik sinds september de leergang Online Communicatie & Social Media, die bedacht is en gegeven wordt door Jojanneke van den Bosch. Ik heb haar leren kennen via Twitter, nadat ik een artikel las over mensen met veel volgers op dat platform. Nadat ik haar ook ging volgen, zag ik dat ze een blended learning (e-learning in combinatie met in real life evenementen) leergang had ontwikkeld over social media en online communicatie. En daar heb ik me toen voor opgegeven. Omdat de eerste pilot-class al vol zat, ben ik in september begonnen met de tweede editie, die nu tot januari loopt. En dit is een foto van de eerste bijeenkomst (I’m sitting front row):

Gisteren hadden we de derde bijeenkomst bij Seats2Meet, een plek waar je kunt werken en vergaderen (en lekker kunt lunchen als je toch aan het werk bent!). We hebben het gehad over een social media plan, een casus uitgewerkt en, ook niet onbelangrijk, genetwerkt. Ik heb weer veel geleerd, van Jojanneke én mijn medecursisten. 

Het merendeel van de leergang speelt zich online af in een afgesloten omgeving waar we de lessen krijgen (ondersteund door video’s, graphics en PDF’jes) en de opdrachten in kunnen leveren. Ook kunnen we discussiëren over de stof en als je een privé vraag heb, dan kan die ook gesteld worden zonder dat iemand anders het leest.

Onderwerpen zijn onder andere corporate branding (dus hoe manage je je bedrijf online), digitale nieuwsbrieven, interne communicatie en online tools. Ook bloggen, online strategie en projectcommunicatie kwamen al aan bod. In januari is de laatste bijeenkomst, dus tot die tijd zitten mijn dagen aardig vol met werken, klussen en leren. En dat alles for the good cause!

(Overigens, als je zelf ook interesse hebt in de leergang; vragen stellen mag, en in maart 2012 begint de derde editie!)

5 thoughts on “… dat je nooit minder kunt leren

  1. Pingback: … Fabulous Female Friday (#fff) – gastblog | Maaike Ontdekt

  2. Pingback: … wat een coach je kan leren | Maaike Ontdekt

  3. Pingback: … de goede klantenservice (en meer!) | maaikeontdekt

  4. Pingback: … comma-M | maaikeontdekt

  5. He zus!
    Fijn dat je t naar je zin hebt op “school”:)
    keep up the good work! Ik blijf me nog ff focussen op mn sph:)

    xxxxx

Wat vind jij?

