… dat het weer in de war is

Het is een raar jaar wat het weer betreft. Omdat we afgelopen winter 3 weken in Australië waren (met gemiddeld 25 graden), heb ik weinig van die winter mee gemaakt; op de dag dat we gingen sneeuwde het nog, maar de dag dat we terug kwamen lag er *gelukkig* niks meer.

Toen kwam het voorjaar. Hoewel het vorig jaar op mijn verjaardag (begin maart) sneeuwde, ook al was het maar even, was het dit jaar heerlijk voorjaarsweer; een zonnetje en lekkere temperatuur.

In mei was het heerlijk weer, een aantal dagen rond de 30 graden. Fantastisch; ik ben gek op warm weer, hou niet van de kou en vooral niet van regen omdat ik afhankelijk ben van de fiets en het OV, en beiden niet echt beschutting tegen dat vieze weer bieden. Na die heerlijke weken dacht ik dat het nog even zou duren voor de zon weer terug zou komen… Dat duurde behoorlijk lang, vooral aangezien we niet op vakantie zijn geweest deze zomer; het was redelijk weer met een lekker zonnetje eind juli, en gelukkig nauwelijks regen tijdens de Nijmeegse Vierdaagse. Maar verder hield ik er niet echt een zomergevoel aan over.

Eind september en begin oktober was het dan weer superweer na een lousy zomer, wat me behoorlijk in de war bracht, maar niet zoveel dat ik er niet van kon genieten. Heerlijk, om zonder jas naar buiten te kunnen, een beetje zonnen, raam open ’s nachts…

En na een paar mindere weken, is het de afgelopen dagen weer lekker weer; rond de 16 graden, terwijl de zon op de bladeren schijnt die allang naar beneden zijn gedwarreld. Helaas gaat de klok komende zondag weer achteruit, wat betekent dat het ontzettend vroeg donker is. Klein voordeel: we hoeven weer even niet in het donker op te staan. Krijg ik toch nog wat daglicht mee de komende weken.

Er wordt een horror-winter verwacht hoorde ik. Dat wordt dus weer spannend. Helaas dit jaar geen tripje naar de zon, hoe graag ik dat ook wil. Zolang ik maar binnen zit met de kachel aan terwijl het buiten stormt en sneeuwt, vind ik het prima. Af en toe even naar buiten voor een wandeling in de sneeuw, liefst in het bos, of een ochtendje schaatsen vind ik heerlijk.

Maar ik hoop dat het voorjaar weer snel begint!

3 thoughts on “… dat het weer in de war is

Wat vind jij?

