… de liefde voor het schrijven

Sinds ik via deze blog mijn gedachten de wereld in stuur, heb ik een aantal verrassende ontdekkingen gedaan (voor mij dan, misschien zijn ze ook hardstikke logisch).
Het lastigste is misschien wel dat als ik de tijd heb om een blogpost te schrijven, de inspiratie op dat moment nét even met vakantie is. Met als tegenhanger dat ik af en toe in de trein zit, loop of fiets, en ik ineens een leuk idee heb voor een post… maar geen opschrijfboekje of Ipad (die ik overigens heel graag wil hebben…) bij de hand heb.
Of als ’s nachts hele zinnen in mijn hoofd ontstaan, maar ik gewoon geen puf heb om het licht aan te doen, mijn ideeënboekje te pakken en het op te schrijven (laat staan dat ik zin heb in ruzie met manlief).
Dit moet ik dus nog beter zien te regelen, zodat ik beter in een flow kom met schrijven. Want schrijven, en dat is mijn tweede ontdekking, vind ik heerlijk! Tijdens mijn opleiding Journalistiek aan de CHE koos ik bewust voor de richting Radio en TV, hoewel ik de lessen creatief schrijven erg interessant vond. Later ben ik overigens een jaar freelance journalist geweest en heb ik een hele stapel artikelen geschreven. Nu ik weer blog merk ik dat ik het met steeds meer liefde doe.

De derde ontdekking is de binding met social media. Als ik een blogpost publiceer, zet ik het meteen uit op Twitter, Facebook en LinkedIn. Die dagen is het dan ook vaak het drukste op mijn blog. Als ik een aantal dagen niks doe aan publiciteit via social media, dan daalt dit aantal sterk. Sinds ik die link duidelijk inzag, maak ik daar dus ook veel meer werk van. En ik houd de statistieken natuurlijk in de gaten, zodat ik kan zien waar de meeste bezoekers naar toe gaan.
En ik blijf leren, ontdekken en nieuwsgierig. That’s me.

2 thoughts on “… de liefde voor het schrijven

  1. Wat schrijf jij lekker zeg! Dat moet ik dus als eerste even zeggen🙂 Ik ga je blog volgen!

    Schrijven kan zo heerlijk zijn. Ik heb geen enkele opleiding gedaan ervoor en het is voor mij (gelukkig net als vele andere bloggers) gewoon een hobby. Maar het blijft fijn😀

Wat vind jij?

