… een goede afkickmethode

Toen ik 16 was, kon ik na een zomer hard werken mijn eerste mobieltje kopen; een Nokia 3310 (kennen we m nog?). Hij was vooral erg handig om te bellen dat ik wat later was door vertraging met de trein of bus, of om elkaar te vinden tijdens een concert. Elke paar jaar kreeg ik een nieuwe, geüpdate versie bij een abonnement (die ik toch maar nam, aangezien ik op mijn 18e op kamers ging en toen vrij vaak mijn moeder moest bellen om uit te vogelen hoe ik eten klaar moest maken). Nooit het nieuwste van het nieuwste; dan moest ik bijbetalen en dat deed ik niet. Mijn huidige mobieltje is een witte Blackberry sinds begin dit jaar. Erg blij ermee.

Het grote nadeel van al die updates, nieuwe mogelijkheden en vooral internet op je mobiel, is dat hij steeds meer onmisbaar is. Ik ga praktisch nooit het huis uit zonder mijn BB, heb hem naast me liggen ’s nachts en wordt toch lichtelijk zenuwachtig als de batterij bijna op is en ik geen oplaadmogelijkheid heb. Het is mijn agenda, wekker, fototoestel, adresboekje, tomtom… en natuurlijk mijn lijn naar de buitenwereld via bellen en smsen. Dat laatste doe ik er ook vaak mee hoor, maar ik check ook vaak of ik nieuwe mailtjes en tweets heb.

De afgelopen week waren er problemen met internet op de Blackberry. De eerste storing was maandag, de hele dag kon ik weinig met mijn mobiel. Dinsdag was het probleem even opgelost, maar tegen de avond kreeg hij weer kuren. En dat duurde uiteindelijk tot donderdagochtend… Gelukkig zit ik voor mijn werk veel achter de computer, en ook mijn vrije dagen spendeer ik vaak achter de pc, maar op het moment dat ik in de trein zit (elke werkdag pak m beet 3 uur) heb ik niks aan dat ding. #zucht

Een goede afkickmethode. Nu lees ik een goed boek, muziekje erbij op mijn Ipod, beetje naar buiten staren… Ik kom mijn tijd wel door. Tot ik mijn Blackberry weer op zie lichten met een tweet. Maar dat kan (af en toe) best even wachten.🙂

4 thoughts on “… een goede afkickmethode

  1. pfff.. woonde ik maar in een tijd ZONDER internet op je mobiel. ik wordt er gek van; een boek lezen is voor de meeste mensen verleden tijd lijkt het wel! Goed dat jij het weer herondekt hebt, zussie;)
    Ik vind het ook idioot dat je weer voor je internet moet betalen per mb (ofzoiets). Onbeperkt is er niet meer bij, terwijl ik 10euries al behoorlijk veel vind.
    Mijn volgende mobiel wordt gewoon weer een simpele, met een sim-only abbonnement:p

    Dikke kus van je ouderwetse zus (van bijna 22!! aaaah!)

    • Ik niet😉

      Maar… de BB mensen konden zich saamhorig in een afkickkliniek laten opnemen vanwege de ‘lack’ aan respons op hun mobieltjes… Hier heb ik menig cynische grap over langs horen komen.

      Vandaar mijn voorkeur voor Samsung🙂

Wat vind jij?

