… leuke en minder leuke dingen

Op de weblog van Laura vond ik een like/dislike lijstje. Leuk idee. Hier is de mijne. Natuurlijk is hij niet ‘af’; er zijn nog wel honderden dingen die erbij zouden kunnen. So be it.

Like:

– Bloggen (lekkere binnenkomer)
– Wandelen
– Ferrari
– Een kaartje in de bus. Met een postzegel enzo. Je weet wel, lekker ouderwets.
– Pims-koekjes. Of bastogne. Die twee zijn goddelijk.
– Nagellak op mijn teennagels
– Een stuk fietsen in de zon
– In de auto stappen en gewoon maar ergens heen rijden met manlief
– Nieuwe dingen leren
– Op vakantie/stedentrip/dagje uit
– De zee
– Zuurkool
– Een lange wandeling of fietstocht door het bos
– Uit eten met ons gezin en aanhang
– Disney-films
– Complimenten krijgen en geven
– Ronddwalen in leuke winkeltjes/warenhuizen
– Op de bonnefooi langsgaan bij familie of vrienden
– Een goed gesprek
– Uitslapen
– Foto’s maken
– Warme chocomelk (zonder slagroom). Of eigenlijk alles van chocola.
– Meezingen (en dansen) met muziek
– Fotoboeken doorbladeren, vooral die van vroeger
– Inspiratie opdoen op weblogs of in tijdschriften
– Fruit
– Sex and the City, de dvd-box en de films
– Mooi gemaakte reclames. Zijn in de minderheid.
– Comedy/lachfilms
– De zon!
– Twitter. Facebook. Social media.

Dislike:
– Mensen die achter mijn rug om over mij praten
– Enge films (en dat is het al snel bij mij)
– De Telegraaf
– Dat ik regelmatig jonger wordt geschat
– Regen en/of onweer als ik buiten ben of nog naar buiten moet
– Vroeg opstaan. Als ik er eenmaal uit ben gaat het wel, maar toch…
– Rommel
– RTL-nieuws. En steeds vaker het NOS-journaal. Niveau wordt er niet beter op.
– Belasting
– Ruzie
– Naar de tandarts
– Dat veel mooie dingen in woontijdschriften zo duur zijn
– In zekere mate: klussen. Sorry, ik ben meer van de inrichting.
– Caramel
– Vertraging
– Hamilton (de F1-rijder)
– Als de computer niet doet wat ik wil, of te langzaam opstart
– Spullen die over de datum zijn
– Als mensen in mijn omgeving ziek worden
– Negatieve berichtgeving (zie ook: RTL en NOS…)
– Het koud hebben
– Muggen

Welke dingen zou jij erop zetten?

3 thoughts on “… leuke en minder leuke dingen

  1. Pingback: … leuke en minder leuke dingen, part two | Maaike Ontdekt

  2. Wat zou ik erbij zetten; of veranderen:
    – jonger worden geschat is op jouw leeftijd juist LIKE! hallo! een heleboel 26jarigen zouden de grond kussen wanneer ze 16 werden geschat ja! Dus zet m even bij LIKE zussie;)

    verder bij LIKE: kringloopwinkel! En kijken naar koopjes:) Echte vrouwendingen dus!

    En bij LIKE: MANON (Zwijmel;)) En bij dislike: de scheten van mijn man (en ook die van je vader en ‘schoonbroer’ Ben :p)

    Ennuh, over complimenten gesproken: ik vind je lief! –> wel wat abstract compliment, maar ik meen t wel! En dat je nieuwe look van je weblog cool is:)
    ik zie mijn compliment dan ook een keer verschijnen, liefst face to face (ik DISLIKE weblogs etc, sorry(A)) Of via een ouderwetse brief, daar hou ik ook heel erg van!;)

Wat vind jij?

