… een opgeruimd gevoel

Als ik het woord ‘verhuizen’ hoor, denk ik vrijwel meteen aan ‘opruimen’. De afgelopen jaren ben ik een aantal keer verhuisd, en elke keer kwamen er dozen met spullen achter een knieschot vandaan die ik dus al die tijd niet had aangeraakt. Ergo: ik zou ze ook niet missen.

Of toch wel? Want opruimen is stiekem een van mijn grootste hobbies. Heerlijk uren bezigzijn met dozen omkeren, dingen bekijken, fotoboeken doorbladeren en vooral spullen terug vinden waarvan ik dacht dat ik ze kwijt was. En dan kan ik weer ‘nieuwe’ prulletjes in de woonkamer zetten. Alsof ik heb gewinkeld. Dus ik gooi zeker niet alles weg, daar ben ik ook niet echt goed in *eerlijk is eerlijk*.

Overigens ruim ik niet alleen op als ik verhuis (dat zou wat zijn…); soms heb ik gewoon zin om een flinke stapel papier te tackelen. Zoals afgelopen week op een vrije middag; muziekje aan, wat te drinken erbij en dan een hele stapel bekijken. Een deel weggooien, een deel op mijn to do-list en een deel op de leesstapel. Dat ruimt lekker op, letterlijk en figuurlijk.

Herken jij dat gevoel van ‘opruimen geeft rust in je hoofd’?

7 thoughts on “… een opgeruimd gevoel

  1. Pingback: … de tip van de (maan)dag: een herfst-schoonmaak | Maaike Ontdekt

  2. Pingback: … leuke en minder leuke dingen, part two | Maaike Ontdekt

  3. Leuk blog Maaike. Tja, die combinatie van verhuizen en opruimen ken ik. Ben ook regelmatig verhuisd de afgelopen jaren. Op zich geeft opruimen wel rust in je hoofd, uiteindelijk, maar verhuizen niet😉 Zo blijft er toch balans, ahum.

  4. Pingback: … leuke en minder leuke dingen | maaikeontdekt

Wat vind jij?

