… dat ik trots mag zijn

In juli liepen mijn moeder en ik de Nijmeegse Vierdaagse (zie mijn schrijfsel hierover). Mijn moeder heeft toen aardig wat foto’s gemaakt, en die in een digitaal fotoalbum gezet, die ik afgelopen week kreeg. Super om alles weer terug te beleven.

Ik moet zeggen dat ik ook wel erg trots op mezelf (en mijn moeder) ben, dat ik dat toch maar even geflikt heb; vanaf februari trainen, veel kilometers lopen, en toen die 4 dagen (toch wel een beetje) afzien en veel lol… Het Vierdaagse-kruisje komt in ons nieuwe huis op een prominent plekje te hangen. Gewoon omdat ik vind dat ik er trots op mag zijn.

Vanochtend liep ik weer een trainingsrondje van 15 kilometer, en liep ik te bedenken waar ik nog meer trots op ben. Ik heb in mijn ideeënboek een pagina met als titel: ‘Ka-ching file’. Een paar puntjes daaruit:
– Twee keer Nederlands kampioen als 9/10 jarige met jazzbalet;
– De traineeplek bij Bureau Europees Parlement, waar je een universitaire studie voor moest hebben, maar waar ik wel aangenomen werd met mijn HBO-journalistiek;
– De stageplek in Brussel bij Esther de Lange, waar ik zonder veel te verwachten op solliciteerde, en waarna we een jaar in Brussel woonden en werkten;
– Deze blog, waar ik veel van mijn inspiratie kwijt kan en die goed bezocht wordt;
– Mijn baan opzeggen en binnen anderhalve maand mijn huidige baan vinden.

Het blijft lastig om te onthouden waar je trots op mag zijn; de negatieve reacties overheersen meestal. Houd jij ook bij waar je trots op bent?

3 thoughts on “… dat ik trots mag zijn

Wat vind jij?

