… wat échte vriendschap is

Gisteren was ik op de bruiloft van een vrouw die ik al mijn hele leven ken. Onze vaders zijn al eeuwig beste vrienden. Omdat een deel van het gezin (inclusief zijzelf) niet in Nederland woont, was het fantastisch om iedereen weer even te zien. Wat me daarbij opviel, is dat we elkaar soms al jaren niet gezien hadden, maar (ook omdat we via Facebook op de hoogte blijven van elkaar) het toch heel gezellig was.

Mijn beste vrienden, ik heb er niet veel maar wel een paar hele goede, zie ik niet elke week, maar als we elkaar zien dan valt de tijd zonder elkaar gewoon weg. DAT is echte vriendschap, en ik ben er dan ook erg dankbaar voor!

’s Middags was er ook nog een andere ‘reünie’; we kregen bezoek van familie uit Canada. Nu ben ik al een aantal keer in Canada geweest omdat we daar veel mensen kennen, en het is altijd fantastisch om ze weer te zien of te spreken. De laatste keer was op onze bruiloft, bijna twee jaar geleden. Maar ook hier was het net alsof we elkaar pas nog gezien hadden. Ook weer een groot voordeel van social media als Facebook. 

Ik kan erg genieten van zulke dagen. Je beseft weer eens waarom je contact houdt met bepaalde mensen. Want ik besef maar al te goed dat dit de mensen zijn die het allemaal net wat leuker maken, ook al zien we elkaar niet elke dag (of maand, of jaar). Bijzonder…

One thought on “… wat échte vriendschap is

Wat vind jij?

