… stap voor stap

Na een geweldige maar vermoeiende week in Nijmegen ben ik weer thuis. Mét Vierdaagse kruisje! Wat een beleving, die Nijmeegse Vierdaagse. Van tevoren wist ik niet of het wel zou gaan lukken (zie mijn vorige blogpost). En elke dag heb ik wel even getwijfeld of ik de finish zou halen. Wat ik heb geleerd, is dat ik echt de ene been voor de andere moet zetten, stap voor stap, en dat ik best een beetje pijn kan verbijten. Natuurlijk had ik met trainingen ook wel last van spieren en pezen, waarvan ik eerst niet eens wist dat ik ze had, maar 4 dagen lang is toch andere koek.
Met een paar ibuprofen per dag, drie heerlijke sportmassages (twee onderweg bij de stop van de provincie, en een donderdagmiddag na de finish) en hielen die preventief ingetaped waren (wachten voor de blarenpoli is erg gezellig, trouwens) heb ik het gehaald. Stap voor stap. Mijn moeder is ook een kanjer hoor, alsof het niets is heeft ze hem voor de vierde keer uitgelopen (waaronder 1 keer de 4x50km vorig jaar). En met de spierpijn viel en valt het reuze mee; nauwelijks last van gehad.

Dank aan alle dronken studenten, die ons zo aanmoedigden ’s morgens vroeg dat de eerste kilometers een makkie waren. En de kinderen langs de weg met snoep en fruit. En de soldaten met hun fijne meezingers. En niet te vergeten de dweilorkesten en DJ’s die ervoor zorgden dat de sfeer fantastisch was. En last but not least: heel veel dank aan mijn oud-collega wiens appartement een weekje de mijne was. Wat een luxe!

Volgend jaar weer? Wie weet. Het begint vast weer te kriebelen. Want het schijnt een verslaving te zijn, dat lopen. Ik kan er over meepraten.

3 thoughts on “… stap voor stap

  1. Pingback: … na regen komt een regenboog | maaikeontdekt

  2. Pingback: … dat ik trots mag zijn | maaikeontdekt

Wat vind jij?

