… dat de generale repetitie ook telt

Een van mijn grote hobby’s is wandelen, lange afstanden wel te verstaan. Sinds februari ben ik aan het trainen voor de Nijmeegse Vierdaagse, die van 19 tot en met 22 juli plaats vindt. Ik loop dan samen met mijn moeder, die de Vierdaagse al 3 keer heeft volbracht (waarvan een keer 4 x 50 km). Dus over haar maak ik me geen zorgen…

Trainen doe ik soms samen met Pieter, soms met mijn moeder, en soms alleen. Voorkeur heeft met iemand anders, dat merkte ik al gauw, dan kun je door je pijn heen praten. Alleen is ook maar alleen, zelfs met muziek. Inmiddels heb ik volgens schema ongeveer 350 kilometer aan officiële training erop zitten (naast de wandelingen die ik gewoon voor de lol maak). Hoog tijd voor de volgende flinke opgave.

Dit weekend, met nog minder dan een maand te gaan, loop ik de generale repetitie tijdens de Amersfoortse 2Daagse. Helaas in m’n eentje; mijn moeder is op vakantie en Pieter gaat fietsen, en andere mensen vonden 80 kilometer toch te ver. Nou ja, alleen… er lopen natuurlijk heel veel mensen mee, maar ik ken (nog) niemand. Maar met mijn Ipod, mobiel (met daarop mijn Twitter-app) en een flinke dosis enthousiasme moet het lukken. Ik heb begrepen dat als dit lukt, de Vierdaagse ook goed komt.

Komen jullie me aanmoedigen? Laat het dan even weten, dan kijk ik naar jullie uit (letterlijk… aanmoediging is erg belangrijk)!

UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE

(28 juni) Een paar dagen later. Tijdens de eerste dag was het heerlijk weer; zon met één hooibui (waar ik op voorbereid was). Dag twee was minder; het heeft de hele dag geregend, niet overdreven, maar ach… 30 graden is erger. Bij de finish had ik zelfs twee supporters, en na de finishlijn hebben we nog gedanst. Ben wel trots op mezelf. Zondag iets last van spierpijn, dat mag, maandag niks meer. Dus op naar de Nijmeegse!

One thought on “… dat de generale repetitie ook telt

  1. Pingback: … na regen komt een regenboog | maaikeontdekt

Wat vind jij?

