… dat nieuw heel kwetsbaar kan zijn

Nieuw. Dat woordje wil me nog wel eens wat kriebels geven; het betekent wennen, omschakelen naar iets anders. Maar gisteren werd ik er weer verliefd op. Een nieuw mensje in onze familie, sinds twee weken, en gisteren mocht ik hem voor het eerst vasthouden. Dan kun je niks anders dan verliefd worden; twee kleine voetjes, 10 vingertjes, lekkere dikke wangetjes en een bos haar op zijn hoofdje. En zo klein en kwetsbaar. Ik wen er nooit aan.

Bij mijn ouders was er ook iets nieuws; een klein katje. Nu hebben ze elk jaar een nestje jonge katjes, maar deze was nieuw, als in ‘van buiten onze boerderij’. Een lapjeskat, en (buiten onze verwachtingen om) helemaal gewend aan mensen, want hij viel al snel in slaap tegen me aan. Ook nieuw. En ook zo klein. En ik ben om!

En ik zal moeten gaan wennen aan het nieuwe; over een paar weken krijgen we eindelijk de sleutel van ons nieuwe huis, in een nieuwe stad, met nieuwe buren en mensen om ons heen. Nieuwe winkels, nieuwe plaatsen om te ontdekken… Al ben ik er praktisch opgegroeid, ik zal er toch weer aan moeten wennen.

Maar ik vind het niet erg, ik kijk er heel erg naar uit. Want ik ontdekt graag nieuwe dingen. Ook al is het soms best wennen.

One thought on “… dat nieuw heel kwetsbaar kan zijn

  1. Pingback: … dat de tijd vliegt! | maaikeontdekt

Wat vind jij?

