… dat bloggen ook een kwestie van discipline is

Sinds ik mijn weblog heb, denk ik vaak na over een onderwerp om over te schrijven. Inspiratie genoeg, maar dat moet dan nog wel omgezet worden in een interessant stukje tekst. Aangezien ik aan de lopende band twitter, komen via dat kanaal veel onderwerpen boven drijven.

Vandaag las ik op Frankwatching.com dit artikel. De voornaamste reden volgens de auteur om met bloggen te beginnen, is de behoefte om een passie met anderen te delen. Ze slaat de spijker op de kop. Een blogger wil gelezen worden. Ik word nog steeds blij als ik de statistieken van mijn blog lees, en zie dat er weer een aantal mensen hebben gekeken. Daar doe ik het ook voor.

Ik ben al schrijvende bezig om mijn ‘stem’ te vinden; ik hoor en lees wat mensen leuk vinden, waarom ze mijn blogs lezen, en wat er verbeterd kan worden. Ik merk ook dat ‘regelmatig bloggen een kwestie blijkt van discipline, motivatie, en plezier’; omdat ik elke 2 à 3 dagen iets wil bloggen, wíl ik me inlezen, maar moet ik me soms ook ertoe zetten om even achter de computer te duiken om wat te schrijven. Soms komt er meer uit dan anders, maar als ik even niet meer weet wat ik wil schrijven, dan typ ik maar wat achter elkaar en lees het na een half uur weer na om vervolgens de helft te schrappen. Voila, blogpost! En weer op naar de volgende…

2 thoughts on “… dat bloggen ook een kwestie van discipline is

  1. En nu nog een lezer! Het is goed toeven hier.
    Als je stug blijft bloggen, komen de mensen
    vanzelf terug.

    Ik vind het ook leuk om de statistieken te bekijken,
    maar wordt altijd nog enthousiaster van een berichtje.
    Vandaar mijn reactie.

  2. Zie de linkjes op facebook altijd en nieuwsgierig als ik ben ga ik dus toch even lezen. Ga zo door! Je hebt iig 1 lezeres 😉

Wat vind jij?

