… dat vrouwen vaker veranderen dan mannen

Gisteren haalde ik in de bibliotheek Arnhem het boekje ‘De kleine LinkedIn voor dummies’, geschreven voor Raymond Janssen. Ik had Raymond ontmoet tijdens ‘Social Value’, een dag georganiseerd door Jojanneke van den Bosch van Eos Communicatie, en heb meteen dat boekje en zijn andere dummies-boekje (‘De kleine Twitter voor dummies’) gehaald.

Omdat ik al even lid ben van LinkedIn, was het eerste hoofdstuk en een aantal stukken erna nogal gesneden koek, maar ik heb er wel weer wat dingen uitgehaald. Zo weet ik sinds dit boekje dat ik ook bedrijven kan volgen, iets wat ik tot nu toe (dom misschien) nog niet had gezien. Ook heb ik een aantal settings ontdekt en aangepast. Nuttig boekje dus!

Een blog waar ik ook wat interessante informatie vandaan haalde over LinkedIn is die van Erno Hannink. Zijn blog met als titel ‘27 tips voor een perfecte profielpagina in LinkedIn om klanten te krijgen’ is erg interessant, met veel uitleg en plaatjes om het te verduidelijken. 

Mocht jij je LinkedIn-profiel nog niet helemaal up-to-date hebben… Kijk eens op mijn profiel voor een voorbeeld, en lees de bovenstaande weblog en het boek. Wie weet wat het je oplevert.

Overigens kun je hier wat cijfers en informatie vinden over social media, waaronder Twitter, Facebook en LinkedIn. Wist jij bijvoorbeeld dat vrouwen meer profielfoto’s oploaden op Facebook (gemiddeld elke twee weken, tegenover elke drie weken voor mannen)? Maar misschien kon je dat wel inschatten. Succes!

One thought on “… dat vrouwen vaker veranderen dan mannen

Wat vind jij?

