… hoe je geïnspireerd raakt

Inspiratie. – ɪnspiˈra(t)si de -woord (vrouwelijk). Zelfst. Naamw. Toestand dat je creatief nadenkt en weet hoe je iets goed moet doen.

Sinds ik op Twitter rondloop ontdek ik veel nieuwe dingen. Soms heb ik het idee dat ik het nooit inhaal, al die nieuwe ideeën, technische snufjes die ik nog moet uitzoeken en mensen die ik nog niet ken. Maar ik leer elke dag wel weer iets.

Ik volg een aantal mensen die met mijn werk te maken hebben, zoals een aantal Staten– en Kamerleden en een paar mensen die ik ken via andere banen die ik heb gehad. Altijd handig om op de hoogte te blijven. Natuurlijk volg ik een aantal vrienden en vrienden van vrienden, ook al spreek ik hen via andere wegen ook. Twitter is iets sneller (en makkelijk bereikbaar via mijn Blackberry). Daarnaast volg ik een paar accounts op het gebied van duurzaamheid, die van het Wereld Natuur Fonds en Unicef (waar ik donateur van ben) en sinds kort een heel aantal mede-social media addicts.

Mijn inspiratie komt niet alleen via internet, dat zou wat zijn. Eens in de zoveel dagen lopen mijn man en ik een rondje door onze wijk. Onze (nieuwbouw)wijk heeft veel open plekken, met een meertje en veel bomen. Vooral als ik alleen ga wandelen, ik train voor de Nijmeegse Vierdaagse!, kom ik op goede ideeën, puur omdat je uren alleen bent en dan na kan denken. In de natuur ben ik nu eenmaal sneller op mijn gemak, geen groepen mensen om me heen, alleen de wind, wat vogels, af en toe een fietser of wandelaar die je tegenkomt… Heerlijk.

Vandaag heb ik geleerd dat ik voor een weblog veel nieuwe informatie wil binnenhalen. Voor mezelf, maar ook om van me af te schrijven. In de hoop dat andere mensen weer geïnspireerd raken. En ik op mijn beurt weer van hen. Creativiteit doorgeven, daar draait het ten slotte om. Gelukkig dat veel meer mensen daar zo over denken. Zo ontdek ik ook weer eens wat!

Wat vind jij?

